Apple ogranicza dostęp do social gambling!

W Aktualności DNIA
- Updated

Amerykański potentat technologiczny ogłosił, że ​​wszystkie aplikacje kasynowe, które są dostępne za pośrednictwem App Store będą oznaczone ograniczeniem wiekowym „17+”, we wszystkich regionach i krajach, w których są udostępnianie użytkownikom. Mowa o takich aplikacjach, jak poker, zakłady sportowe czy automaty korzystające z wirtualnej waluty.

Apple krytycznie odniósł się do tego rodzaju aplikacji uznając, iż wprost nawiązują one do gier za prawdziwe pieniądze. Według firmy, stanowić to może zagrożenie dla użytkujących App Store dzieci. Firma zaś chce przykładać najwyższą wagę do bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników. Jak oświadczyły służby prasowe Aplle „Aby zapewnić, że nasz globalny system klasyfikacji wiekowej  pomaga czynić App Store bezpiecznym dla dzieci, aplikacje z symulowanym hazardem otrzymają ocenę wiekową 17+ we wszystkich krajach i regionach, od 20 sierpnia 2019 r.” Wyjątkiem jest Korea Południowa, w której ograniczenie wiekowe jest wyższe i wynosi 19 lat. Decyzja ta oznacza, że programiści gier społecznościowych, w których występuje element hazardu, będą musieli wprowadzić odpowiedni numer klasyfikacji wskazujący minimalny wiek dostępu do gry. Przed opublikowaniem aplikacji do sprzedaży musi ona ponadto zostać sprawdzona przez Komitet klasyfikacji gier i administracji.

Pierwsze działania ograniczające dostęp do social gambling firma Apple podjęła już w 2018 r. W Chinach, w sierpniu 2018 r., około 4 000 aplikacji oznaczonych słowem kluczowym „hazard” zostało usuniętych z App Store w tym kraju. Jest to jednak oczywiście decyzja związana również z daleko idącymi ograniczeniami ustanowionymi dla hazardu w tym kraju, a nie tylko z kwestiami ochrony przed hazardem osób małoletnich.

W kwestiach technologicznych Apple ogłosiło, że zezwoli na hostowanie wyłącznie aplikacji hazardowych natywnych dla iOS w App Store. Tylko zatem aplikacje natywne, opracowane specjalnie dla systemu operacyjnego Apple, będą akceptowane w sklepie internetowym firmy, która na zapewnienie zgodności technologicznej z nowymi wymogami dała operatorom czas do 3 września 2019 r. Producenci aplikacji  symulujących zakłady sportowe, poker, kasyno, bingo, loterię czy wyścigi konne, którzy nie spełnią wprowadzonych wymagań, ryzykują usunięciem ich produktów z oferty sklepu. Według wielu specjalistów Apple postawiło przed producentami aplikacji bardzo trudne i kosztowne zadanie. Wykonanie zaleceń firmy wiązać się bowiem może z koniecznością zatrudnienia dużych zespołów programistycznych. Można zatem założyć, że już we wrześniu oferta aplikacji symulujących gry hazardowe może w App Store ulec zmniejszeniu.

Działania Apple wskazują, że debata o produktach takich jak social games czy loot box nie tylko nie zakończyła się, ale dopiero nabiera rozpędu. Kwestie te dostrzega również bowiem coraz więcej rządów państw zarówno w Europie i innych częściach świata. Najbliższe lata będą więc zapewne okresem regulacji prawnej tych, kontrowersyjnych w kontekście hazardu, zjawisk.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu