Belgijscy operatorzy rezygnują z reklamy w telewizji, radiu i prasie

W Aktualności DNIA
- Updated

Pięciu największych belgijskich prywatnych operatorów hazardowych (Golden Palace Casino, Ardent Group, Napoleon Games, Unibet i Betfirst) podjęło decyzję o zaprzestaniu reklamy w radiu, telewizji i mediach drukowanych. Operatorzy mają zamiar wprowadzić swoją decyzję w życie 1 stycznia 2020 r., naciskają jednocześnie na rząd, aby zmusił państwową loterię do pójścia w ich ślady. Wszystkie wymienione firmy należą do belgijskiego stowarzyszenia operatorów gier (BAGO).

Decyzję firm hazardowych skomentował CEO Ardent, Emmanuel Mewissen: „Jesteśmy świadomi nadmiernej obecności reklam hazardowych, które pojawiały się w mediach w ostatnich latach. Nasza inicjatywa ma przywrócić spokój w tym zakresie. Chcemy również wypracować umowę z rządem w celu wprowadzenia reguły dla całego sektora, w tym także dla loterii krajowej ”.

Mewissen zaznaczył też, że niemożliwe jest wstrzymanie reklam on-line, ponieważ bardzo wzmocniłoby firmy działające na rynku nielegalnie. Podkreślił, że głównym celem nowej ustawy o grach hazardowych z 2010 r. było ograniczenie nielegalnego sektora poprzez zapewnienie legalnym firmom swobody działania. BAGO przywołuje też badania, które twierdzą, że zbyt ograniczony system reklamowy pozwoliłby operatorom internetowym posiadającym licencję międzynarodową kontrolować ponad połowę rynku belgijskiego, co miałoby się wydarzyć w ciągu pięciu lat od zastosowania nowych przepisów.

Członkowie BAGO oczekują, że belgijski minister sprawiedliwości, Koen Greens, zmusi National Lottery do przyłączenia się do inicjatywy wycofania reklam z tradycyjnych kanałów. Przypomnijmy, że w czerwcu br. Belgia wprowadziła nowe przepisy dotyczące ograniczeń reklamy hazardu. Są one obecnie przedmiotem prowadzonych przez belgijską Komisję ds. Gier (BGC) z branżą konsultacji, które mają na celu ustalenie, w jak radzi sobie z nowymi przepisami. Na 15 października BGC wyznaczyła spotkanie, na którym operatorzy online będą mogli przedstawić swoje opinie i obawy w tym zakresie.

Członkowie BAGO wzywają do równego traktowania wszystkich podmiotów działających na rynku. Twierdzą przy tym, że loteria krajowa to także gra losowa i między ich produktami, a loterią jest w rzeczywistości niewielka różnica. Tymczasem według przedstawicieli stowarzyszenia operatorów, państwowa loteria jest „zwolniona z wszelkich ograniczeń dotyczących reklam. (…) Chcemy wypracować umowę z rządem tak, aby stała się regułą dla całego sektora.”

Loteria krajowa została zwolniona z ograniczeń reklamowych, co jest swoistym „prezentem”, który członkowie BAGO uważają za nieuzasadnioną przewagę podkreślając, że powinna podlegać tym samym zasadom, które muszą przestrzegać prywatni operatorzy.

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu