Betway przygotowuje się do swojego największego projektu marketingowego w Hiszpanii. Operator hazardu online mocno zabiega, aby w sezonie 2020/2021 jego logo widniało na koszulkach zespołu Sevilla FC.
Zgodnie z informacjami podanymi przez hiszpański portal piłkarski Palco23, Betway jest najbliżej zastąpienia dotychczasowego sponsora andaluzyjskiego klubu, również operatora hazardu online, Marathonbet. Po nieoczekiwanym zawieszeniu obecnego sezonu La Liga, związanym z pandemią koronawirusa, firma wycofała się ze sponsorowania klubu, zrywając tym samym warunki dwuletniej umowy. Tymczasem Betway, którego celem jest dalszy rozwój swojej obecności w hiszpańskiej Primera Division, zaoferował klubowi kontrakt opiewający na kwotę 5 milionów € za sezon, co przełożyłoby się na największą umowę sponsoringową w historii drużyny z Andaluzji.
Ewentualny kontrakt w Hiszpanii byłby przełomem dla operatora, który dotychczas podejmował się mniejszych projektów sponsoringowych, z takimi klubami La Liga jak Alaves, CD Leganes i Levante UD. Niemniej jednak wspomniany plan wiązać się będzie z pewnym ryzykiem, biorąc pod uwagę zabiegi hiszpańskiego rządu związane z wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących hazardu. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.
Przypomnijmy, że w kwietniu br. hiszpańskie Ministerstwo Spraw Konsumenckich przyspieszyło wprowadzenie projektu zakazującego wszelkich reklam związanych z zakładami bukmacherskimi podczas transmisji sportowych. Ruch został skrytykowany przez kluby piłkarskie oraz krajowych nadawców, argumentując to brakiem jakiegokolwiek okresu karencji na wypełnienie obowiązujących kontraktów.
Operatorzy hazardowi nie mają w ostatnim czasie łatwego życia w Hiszpanii. Minister Alberto Garzon, odpowiedzialny za reformę przepisów hazardowych stwierdził, że „piłka nożna została zalana przez partnerstwa z bukmacherami”, a rząd w najbliższych miesiącach wprowadzi kolejne ograniczenia, monitorując przy tym ściślej całą branżę.