Betway zastąpi Marathonbet na koszulkach hiszpańskiej Sevilli?

W Aktualności DNIA
- Updated

Betway przygotowuje się do swojego największego projektu marketingowego w Hiszpanii. Operator hazardu online mocno zabiega, aby w sezonie 2020/2021 jego logo widniało na koszulkach zespołu Sevilla FC.

Zgodnie z informacjami podanymi przez hiszpański portal piłkarski Palco23, Betway jest najbliżej zastąpienia dotychczasowego sponsora andaluzyjskiego klubu, również operatora hazardu online, Marathonbet. Po nieoczekiwanym zawieszeniu obecnego sezonu La Liga, związanym z pandemią koronawirusa, firma wycofała się ze sponsorowania klubu, zrywając tym samym warunki dwuletniej umowy. Tymczasem Betway, którego celem jest dalszy rozwój swojej obecności w hiszpańskiej Primera Division, zaoferował klubowi kontrakt opiewający na kwotę 5 milionów € za sezon, co przełożyłoby się na największą umowę sponsoringową w historii drużyny z Andaluzji.

Ewentualny kontrakt w Hiszpanii byłby przełomem dla operatora, który dotychczas podejmował się mniejszych projektów sponsoringowych, z takimi klubami La Liga jak Alaves, CD Leganes i Levante UD. Niemniej jednak wspomniany plan wiązać się będzie z pewnym ryzykiem, biorąc pod uwagę zabiegi hiszpańskiego rządu związane z wprowadzeniem nowych przepisów dotyczących hazardu. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.

Przypomnijmy, że w kwietniu br. hiszpańskie Ministerstwo Spraw Konsumenckich przyspieszyło wprowadzenie projektu zakazującego wszelkich reklam związanych z zakładami bukmacherskimi podczas transmisji sportowych. Ruch został skrytykowany przez kluby piłkarskie oraz krajowych nadawców, argumentując to brakiem jakiegokolwiek okresu karencji na wypełnienie obowiązujących kontraktów.

Operatorzy hazardowi nie mają w ostatnim czasie łatwego życia w Hiszpanii. Minister Alberto Garzon, odpowiedzialny za reformę przepisów hazardowych stwierdził, że „piłka nożna została zalana przez partnerstwa z bukmacherami”, a rząd w najbliższych miesiącach wprowadzi kolejne ograniczenia, monitorując przy tym ściślej całą branżę.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu