Camelot wycofuje z rynku część oferty zdrapek

W Aktualności DNIA

Camelot, brytyjski operator loterii narodowej, wycofał ze sprzedaży detalicznej 10 rodzajów zdrapek w obawie, że produkty za bardzo zachęcają do hazardu.

W ostatni weekend brytyjski The Sun poinformował, że Grupa Camelot poleciła swoim partnerom detalicznym wycofanie z obiegu zdrapek o wartości 10 funtów. Firma powołała się przy tym na „względy ochrony gracza”. Najwyższa cena zdrapek Camelot dostępna u sprzedawców w Wielkiej Brytanii wynosi w związku z tym obecnie 5 funtów.

Rzecznik Camelot powiedział, że ankieta przeprowadzona przez loterię wśród jej klientów uświadomiła jej, że „w przeciwieństwie do innych zdrapek, te za 10 funtów są zbyt popularne wśród graczy z problemami hazardowymi”. Firma podkreśliła, że „ochrona graczy zawsze była podstawą działania loterii krajowej”.

Brytyjska Komisja ds. Hazardu wydała oświadczenie w którym sugeruje, że decyzja o ograniczeniu sprzedaży zdrapek o wartości 10 funtów nie była wyłącznie decyzją loterii Camelot. Gambling Commission informuje, że „nowe dowody” wskazują, na związek produktu z problematycznym hazardem, twierdząc, że produkt ten nie mieścił się w ramach „legalnej działalności rekreacyjnej”.

Wszelkie dotychczas kupione i wygrane zdrapki o wartości 10 funtów, które jeszcze nie zostały zrealizowane, będą honorowane, zapewnia Camelot. Gracze będą mieli 180 dni na odebranie wygranych.

Najnowszy raport roczny Camelot wykazał, że segment zdrapek i gier online z natychmiastowymi wygranymi wygenerował sprzedaż w wysokości 3,12 mld funtów w ciągu 12 miesięcy (kwiecień 2018 – marzec 2019), czyli o 290 mln funtów więcej niż rok wcześniej i stanowi ponad 43% całkowitej sprzedaży loterii.

Rząd Wielkiej Brytanii niedawno zakończył publiczne konsultacje na temat tego, czy podnieść minimalny wiek do zakupu produktów loteryjnych z obecnych 16 lat do 18 lat. Camelot zmagał się w ostatnich miesiącach z falą negatywnych komentarzy, między innymi w związku ze sporem z parą graczy, którym odmówiono wypłaty jackpota, co do którego istniały podejrzenia, że kupon z wygraną został kupiony za pomocą skradzionej karty debetowej.

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu