Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

W Aktualności DNIA
- Updated
Football Soccer- Chelsea - Jose Mourinho Press Conference - Chelsea Training Ground - 11/12/15 Chelsea Manager Jose Mourinho during press conference Action Images via Reuters / Tony O'Brien Livepic EDITORIAL USE ONLY. - RTX1Y8DT

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach hazardowych. Celem jest powstrzymanie działań reklamowych skierowanych do nieletnich odbiorców.

CAP to organ regulacyjny, którego zadaniem jest ustalanie bezpiecznych i odpowiedzialnych standardów reklamy, a także regularne monitorowanie, czy są one przestrzegane. Organ zdecydował się na wprowadzenie nowych zasad po wcześniejszym przeprowadzeniu konsultacji społecznych w tej sprawie. CAP stwierdził, że nowe środki będą miały znaczący wpływ na reklamy zakładów bukmacherskich i innych gier z udziałem wybitnych sportowców, gwiazd telewizji, reality show czy też popularnych w sieciach społecznościowych influencer’ów.

Zgodnie z obowiązującymi na Wyspach Brytyjskich przepisami wszelkie reklamy hazardu są zakazane, jeśli istnieje jakiekolwiek prawdopodobieństwo, że bardziej przykują uwagę dzieci niż dorosłych. Zgodnie z nowymi zapisami The UK Committees of Advertising Practice, wszystkie reklamy atrakcyjne dla nieletnich widzów będą zakazane, niezależnie od tego, jak postrzegają je dorośli. Wejście w życie wspomnianych zasad będzie oznaczać, że niedawno „wypuszczone” reklamy z udziałem między innymi trenera piłkarskiej drużyny Tottenhamu, José Mourinho, czy też byłego świetnego angielskiego napastnika Michaela Owena oraz innego znanego szkoleniowca Harry’ego Redknappa zostaną usunięte z przestrzeni publicznej.

Reklamy dotyczące hazardu i zakładów sportowych są obecnie zakazane we wszystkich mediach, w których udział nieletnich odbiorców wynosi więcej niż 25%. CAP zaostrza przepisy, nawiązując do przygotowywanej przez rząd Wielkiej Brytanii największej zmiany krajowej ustawy hazardowej od czasu wejścia jej w życie, czyli w 2005 roku.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...
IGT

Totalizator Sportowy kontynuuje współpracę z IGT. Nowa umowa podpisana.

Bez większych niespodzianek zakończył się prowadzony przez Totalizator Sportowy przetarg na wybór nowego dostawcy systemu loteryjnego. Nowym-starym dostawcą zostało

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu