Chińskie media społecznościowe zobowiązują się do walki z hazardem online

W Aktualności DNIA
- Updated

W odpowiedzi na wezwanie chińskiego rządu, firmy prowadzące największe media społecznościowe w tym kraju zobowiązują się do podjęcia w 2020 roku wzmożonych wysiłków w zwalczaniu hazardu online.

W ostatni wtorek chińska firma Sina Weibo wydała oświadczenie, opisujące działania jakie w 2019 roku podjęła w celu zwalczania nielegalnego hazardu urządzanego za pośrednictwem platformy do mikroblogowania oraz zapowiedziała, że w 2020 roku zaostrzy swoje działania wymierzone w hazard online.

Firma poinformowała również, że tylko w drugiej połowie 2019 roku zidentyfikowała ok 6,5 miliona przypadków promocji nielegalnych gier hazardowych oraz zamknęła ponad 3 miliony nielegalnych kont hazardowych. W ostatnich trzech miesiącach firma usunęła ze swojego portalu ponad 360 tys. linków prowadzących do stron hazardowych. Sina Weibo do zwalczania nielegalnego w Chinach hazardu używa systemów i strategii identyfikacji i eliminacji nieautoryzowanych treści.

Weibo zobowiązało się do zwiększenia ilości kontroli oraz przekazania chińskim urzędnikom informacji o wszelkich potencjalnie przestępczych działaniach swoich użytkowników.

Oświadczenie Sina Weibo zostało opublikowane nazajutrz po wystosowaniu przez chińskie Ministerstwo Bezpieczeństwa Publicznego wezwania do operatorów mediów społecznościowych o ulepszenie ochrony przed nielegalnym hazardem online.

Chiny intensyfikują w ostatnich miesiącach działania wymierzone w hazard online, który jest w tym kraju nielegalny. Są one kierowane nie tylko na rynek wewnętrzny. Chińczycy, z różnym skutkiem, naciskają na inne kraje regionu, aby i one podjęły walkę z hazardem online. W tym kontekście, w ostatnich tygodniach pisaliśmy między innymi o sytuacji w Kambodży i na Filipinach.

Foto. Enriqelopezgarre

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu