Co 10 polski piłkarz uzależniony od hazardu. Badania naukowców z AWF

W Aktualności DNIA
- Updated

Badania naukowców z katowickiego AWF doprowadziły do zatrważających wniosków: co 10 polski piłkarz jest uzależniony od hazardu, To oznacza, iż przynajmniej 2 zawodników w 25-osobowych składach drużyn ekstraklasy nałogowo obstawia mecze lub spędza wolny czas w kasynie. 

– 8,4 procenta przebadanych zawodników wykazywało symptomy uzależnienia od hazardu – powiedział w wywiadzie dla “Sportowych Faktów” dr Andrzej Szymański z katowickiej Akademii Wychowania Fizycznego. Jego zespół przebadał ponad 800 zawodników z województwa śląskiego, od PKO Ekstraklasy aż do IV ligi.

– Oznacza to tyle, że uprawianie hazardu może wpływać w znacznym stopniu destruktywnie zarówno na ich życie rodzinne, sportowe jak i codzienne funkcjonowanie. Może to także skutkować tym, że całą swoją energię poświęcają na hazard lub myśleniu o nim zapominając o innych swoich obowiązkach – zaznacza dr Szymański.

Piłkarze to grupa podwyższonego ryzyka. Z badań CBOS dotyczących hazardu wynika, że 1 procent społeczeństwa ma problem z uzależnieniem. Przy czym badania te dotyczyły wszystkich, zarówno mężczyzn jak i kobiet, w grupie powyżej 15. roku życia. W całym społeczeństwie ponad 60 procent osób zaznaczyło w ww. badaniu, że nie uprawia hazardu w ogóle, przy jedynie 30% takich odpowiedzi wśród piłkarzy.

Jak zaznaczył Szymański, “w przeciwieństwie do większości społeczeństwa, które wybiera głównie gry losowe z portfolia Totalizatora Sportowego związane np. z totalizatorem sportowym, piłkarze wybierają zwykle zakłady wzajemne, czyli wyniki u bukmacherów.”

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu