Czy Szwecja podąży śladem Włoch i ograniczy reklamy hazardowe?

W Aktualności DNIA
- Updated
Szwecja flaga

Minister spraw społecznych w szwedzkim rządzie, Ardalan Shekarabi, twierdzi, że operatorzy hazardowi nie ograniczyli wystarczająco swoich działań marketingowych. Zapowiada, że stosowne zmiany legislacyjne zostaną w związku z tym wprowadzone już w przyszłym roku.

Szwedzcy urzędnicy spotkali się z włoskimi organami regulacyjnymi w celu omówienia potencjalnego wpływu na rynek szwedzki całkowitego zakazu reklamy gier hazardowych.

Minister Ardalan Shekarabi polecił komisji ds. Badania rynku gier (Spelmarknadsutredningen) skontrolowanie, w jaki sposób reklamy hazardu mogą być „ograniczone pod względem zakresu i treści”. Badanie miało objąć również kwestię całkowitego zakazu kasyn online.

Przedstawiając na zeszłotygodniowej konferencji prasowej informację o tych działaniach, Shekarabi potwierdził także, że urzędnicy rozważali zastosowanie ograniczeń występujących na rynku belgijskim oraz brytyjskim.

Minister wskazał co prawda ograniczenie wydatków marketingowych przez operatorów jako dowód, że oczekiwania rządu nie są obojętne firmom hazardowym, ale dodał również, że poziom reklam nie jest jeszcze zadawalający. „Cieszymy się , ale nadal widzimy potrzebę pracy nad zmianą przepisów. W przyszłym roku będziemy mieli propozycje jak poważnie ograniczyć agresywne reklamy gier” – powiedział Shekarabi.

W odpowiedzi na konferencję prasową, Szwedzkie Stowarzyszenie Hazardowe (Sper) ze zdziwieniem przyjęło stanowisko Ardalana Shekarabiego dotyczące malejących wydatków marketingowych operatorów oraz pracy, jaką Sper i inne stowarzyszenie handlowe wykonały w tym obszarze.

Na tej samej konferencji Shekarabi powiedział, że wzrost rynku szwedzkiego przekroczył początkowe oczekiwania. Powołał się przy tym na niedawne szacunki Szwedzkiego Urzędu ds. Hazardu (SGA), według którego 91% szwedzkich graczy uprawia hazard za pośrednictwem licencjonowanych witryn. Jednak kilka godzin po konferencji, SGA sprostowała to oświadczenie, powołując się na szacunki H2 Gambling Capital, które wskazują, że legalny rynek w Szwecji to aktualnie 85–87%.

SGA wykazała również przychody ze szwedzkiego rynku w III kwartale w wysokości 8 895 mln SEK (476 mln GBP), co stanowi spadek o ponad 3% w porównaniu z poprzednim kwartałem i spadek nieco poniżej 1% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r.

Na konkretne plany i propozycje rządu i regulatora szwedzkiego w zakresie ograniczenia reklamy gier hazardowych przyjdzie zatem poczekać do przyszłego roku. Będziemy o tym informować na bieżąco.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu