Dziura w Facebooku?

W Aktualności DNIA
- Updated

Jak informuje The Guardian, Facebook oznaczył setki tysięcy dzieci jako „zainteresowane” reklamami dotyczącymi hazardu i alkoholu. Skala jest ogromna: 740 tys. dzieci rzekomo zainteresowanych hazardem (w samej zaś Wielkiej Brytanii 130 tys.) oraz 940 tys. (w tym 150 tys. Brytyjczyków) zainteresowanych napojami alkoholowymi. Sprawę nagłośnił The Guardian wspólnie z Danish Broadcasting Corporation.

Facebook monitoruje na bieżąco aktywność użytkowników w sieci, rozpoznaje potencjalne grupy „zainteresowania” i automatycznie przypisuje użytkowników do tych grup, nie weryfikując przy tym ich wieku. Tym razem algorytm pomylił młodych użytkowników Internetu z dorosłymi. Reklamy automatycznie zaczęły się wyświetlać użytkownikom na bocznych paskach i w kanałach informacyjnych.

Przedstawiciele Facebooka zapewniają w swoim oświadczeniu, że nie zezwalają na reklamy promujące sprzedaż alkoholu lub hazardu nieletnim na Facebooku. Podkreślają jednocześnie, że ściśle współpracują z organami regulacyjnymi w związku z potrzebą zapewnienia skutecznego, odpowiedzialnego i bezpiecznego użytkowania kanałów informacyjnych.

The Guardian podkreśla jednak, że chociaż Facebook ma algorytm przeznaczony do „przeczesywania” reklam i innych treści, to  samo oprogramowanie jest zdecydowanie dalekie od ideału. Algorytmy zaprojektowane w celu wyeliminowania reklam, które łamią przyjęte zasady, oraz te, które mają filtrować toksyczne treści, nie są doskonałe i udostępniają przestępcom internetowym pole do nadużyć.

W takich sytuacjach Facebook korzysta np. z interwencji użytkowników portalu, którzy zgłaszają nielegalnie publikowane treści. Zanim jednak pracownicy Facebooka je zablokują, informacje rozprzestrzeniają się po sieci i docierają do wielu użytkowników. 

Facebook wcześniej  już zmagał się z problemem wycieku danych. Ujawniono, że co najmniej 87 milionów danych użytkowników zostało zebranych bez ich wiedzy. Wówczas wiele uwagi poświęcono sposobowi, w jaki firma gromadzi dane, jak je przetwarza i komu je udostępnia.

Foto. FirmBee

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu