E-sport na tapecie naukowców

W Aktualności DNIA
- Updated

Nad tym jak najlepiej wykorzystać w przyszłości gry, np. dla kształtowania skutecznych metod regulowania emocji – zastanawiają się pracownicy naukowi z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Na stronie internetowej uczelni pojawiła się informacja, że w Laboratorium Psychofizjologii Zdrowia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prowadzone są badania nad e-sportem. Nie są one typowe, ponieważ oprócz wyników rozgrywki (np. liczba strzelonych goli), rejestrowane są sygnały fizjologiczne (np. częstotliwość i zmienność skurczów serca), ekspresja mimiczna, czy też aktywność motoryczna ciała.

Reakcje graczy Counter-Strike: Global Offensive oraz fanów komputerowej piłki nożnej –  serii gier FIFA obserwowane są przez Macieja Behnke (absolwenta AWF) oraz jego opiekuna naukowego, zajmującego się psychofizjologią emocji, dra hab. Łukasza Kaczmarka. Prywatnie badacze są miłośnikami gier komputerowych.

Naukowcy podnoszą, że dotychczasowa rola uczelni wyższych w badaniu postaw i zachowań graczy e-sportu, jest znikoma. Dominuje stereotypowe myślenie o uzależnieniach i agresji, a przecież e-sport to także pozytywne reakcje. I na nich zamierzają koncentrować się Behnke i Kaczmarek. Mowa tutaj o budowaniu nowych relacji społecznych, działaniu drużynowym, wytyczaniu celów długofalowych, czy po prostu miłym spędzaniu wolnego czasu. Ich zdaniem możliwe jest określenie mechanizmów mających wpływ na zachowania człowieka.

Badania finansowane są ze środków Instytutu Psychologii UAM oraz z grantu Narodowego Centrum Nauki.

Fakt podjęcia poważnych badań naukowych wskazuje, że branża esportowa na stałe zagościła w naszej rzeczywistości. Esport rozwija się wręcz skokowo. Rosną nakłady i inwestycje finansowe, powstają nowe profesjonalne ligi, a targi i imprezy dotyczące gier komputerowych i esportu to wielkie wydarzenia marketingowe, gromadzące tłumy fanów. Nic dziwnego zatem, że esport budzi coraz większe zainteresowanie również branży hazardowej. Zarówno polscy i jak i zagraniczni operatorzy sukcesywnie poszerzają swoją ofertę dotyczącą tej gałęzi sportu, chcąc przyciągnąć nowych klientów – graczy komputerowych i fanów poszczególnych dyscyplin. Pierwsze kroki w bezpośrednim wsparciu branży esportowej wykonały już STS oraz forBet. Pisaliśmy o tym tutaj i tutaj.

Foto. TomaszMikołajczyk

Zobacz też

Wielka Brytania. Zgoda CMA na fuzję Flutter Entertainment i The Stars Group

We wtorek brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) poinformował opinię publiczną, że w jego ocenie połączenie hazardowych gigantów, Flutter

Czytaj więcej...

Od kwietnia nowe regulacje reklamowe w Danii

Z początkiem kwietnia w Danii wchodzą w życie nowe przepisy marketingowe. Regulacje te nakładają na operatorów hazardowych obowiązek zamieszczania

Czytaj więcej...

Zmiany w belgijskiej loterii w związku ze znacznym spadkiem sprzedaży

Belgium National Lottery wprowadza duże zmiany w związku z ogromnym spadkiem sprzedaży swoich produktów wywołanym pandemią koronawirusa.Jak donosi The Brussels Times,

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu