Ekstraklasa: Znamy rozkład ramowy rozgrywek do końca sezonu

W Aktualności DNIA
- Updated

W środę opublikowano ramowy terminarz dokończenia sezonu 2019/20. Znane są daty meczów Pucharu Polski i ostatniej kolejki Ekstraklasy. Liga ma zakończyć się w weekend 18-19 lipca, a finał krajowego pucharu zaplanowano na 24 lipca.

Ramowy terminarz:

1/4 finału Pucharu Polski – 26-27 maja (wtorek – środa)

27. kolejka – 29 maja – 1 czerwca (piątek – poniedziałek)

28. kolejka – 5-7 czerwca (piątek – niedziela)

29. kolejka – 9-10 czerwca (wtorek – środa)

30. kolejka – 14 czerwca (niedziela)

31. kolejka – 19-21 czerwca (piątek – niedziela)

32. kolejka – 23-25 czerwca (wtorek – czwartek)

33. kolejka – 26-29 czerwca (piątek – poniedziałek)

34. kolejka – 3-6 lipca (piątek – poniedziałek)

35. kolejka – 10-12 lipca (piątek – niedziela)

1/2 finału Pucharu Polski – 7-8 lipca (wtorek – środa)

36. kolejka – 14 lipca (wtorek, grupa spadkowa), 15 lipca (środa, grupa mistrzowska)

37. kolejka – 18 lipca (sobota, grupa spadkowa), 19 lipca (niedziela, grupa mistrzowska)

Finał Pucharu Polski – 24 lipca (drużyny z Ekstraklasy) lub 22 lipca (drużyny z 1. ligi)

“Ligę zakończymy tego lata wyjątkowo późno, zatem start kolejnego sezonu będziemy planować nie wcześniej niż na połowę sierpnia. Ostateczne decyzje w tej sprawie podejmiemy niebawem, kiedy tylko znany będzie kalendarz UEFA na sezon 2020/2021”, mówi Marcin Stefański, dyrektor operacyjny Ekstraklasy S.A.

Sponsorem tegorocznej edycji Pucharu Polski jest Totolotek S.A. Mecz finałowy odbędzie się na Stadionie Narodowym w Warszawie. Pierwotnie zaplanowano go na 2 maja 2020, jednak w związku z wybuchem pandemii COVID-19 termin przesunięto na 22 lub 24 lipca 2020. Do półfinału awansowały już Cracovia oraz Lechia Gdańsk, pozostałe mecze rundy ćwierćfinałowej to Miedź Legnica – Legia Warszawa oraz Stal Mielec – Lech Poznań.

Od tego sezonu przez co najmniej dwa kolejne polska najwyższa klasa piłki nożnej nazywa się PKO Ekstraklasa. Doszło do zmiany sponsora tytularnego. Do niedawna to LOTTO było sponsorem tytularnym i liga nosiła nazwę „LOTTO Ekstraklasa”. Jednak jak przy tej zmianie podkreślił Marcin Animucki, LOTTO pozostaje partnerem najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce:
“W tej chwili PKO BP zajmuje miejsce marki Lotto, ale Lotto nie znika z piramidy, wciąż jest naszym kluczowym partnerem. Trzyletnie partnerstwo z PKO i Lotto, to najwyższa umowa marketingowa, jaką podpisaliśmy w historii”, powiedział w wywiadzie dla Sport.pl Animucki

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu