Francja. Rynek rośnie pomimo pandemii Covid-19

W Aktualności DNIA
- Updated

Francuski przychód brutto z gier hazardowych (GGR) w pierwszym kwartale 2020 r. wzrósł o 22% w stosunku rok do roku, osiągając 435 milionów euro. Wzrost nastąpił pomimo negatywnego wpływu Covid-19 na przemysł hazardowy w tym kraju.

Według danych opublikowanych przez francuskiego regulatora ARJEL, GGR z zakładów sportowych, wyścigów konnych i pokera online wzrósł w pierwszym kwartale bieżącego roku w stosunku do analogicznego okresu w roku 2019. Zakłady sportowe stanowiły 60% całkowitych przychodów, z wynikiem na poziomie 263 mln euro, co oznacza 18% wzrost.

Wpływ pandemii koronawirusa staje się jednak wyraźny, gdy styczeń i luty są porównywane z marcem. Przez pierwsze dwa miesiące tego roku suma zakładów sportowych wzrosła o 11% w porównaniu do 2019 roku, podczas gdy w marcu liczba ta spadła o 40%.

Najczęściej obstawianym sportem była piłka nożna, z 162 milionami euro GGR. Na drugim miejscu uplasował się tenis (38,4 mln EUR), a trzecie miejsce zajęła koszykówka (32,6 mln EUR).

Łączna liczba zakładów postawionych na „inne sporty” wzrosła gwałtownie, bo o około 39% rok do roku, co można wytłumaczyć niszowymi grami, takimi jak tenis stołowy (9,8 miliona euro) i badminton (6,1 miliona euro), których popularność wzrosła w czasie pandemii.

Nadal popularne we Francji były wyścigi konne. Łączny obrót wygenerowany przez tę dyscyplinę wyniósł 300 mln EUR (GGR 74 mln EUR), co stanowi wzrost o 10% rok do roku.

GGR z pokera online wyniósł z kolei 98 mln €, co oznacza wzrost o 44% rok do roku i był to rekordowy GGR tego segmentu.

Całkowita liczba graczy we francuskim przemyśle hazardowym wzrosła o 17%, osiągając 2,6 miliona. Liczba graczy pokera skoczyła przy tym o 41% do 906 tysięcy, po raz kolejny podkreślając wzrost popularności pokera podczas pandemii Covid-19.

W wydanym oświadczeniu ARJEL zauważył, że ogólnego wpływ Covid-19 na przemysł nie będzie można ocenić, dopóki nie zostaną zebrane dane z pozostałych kwartałów 2020 roku.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu