Gigant inwestycyjny z Kataru ogranicza sponsoring wyścigów konnych

W Aktualności DNIA
- Updated

Katarski gigant w branży inwestycyjnej, Qipco Holding, w obliczu trwającej pandemii koronawirusa, zdecydował o ograniczeniu swojej aktywności sponsoringowej w wyścigach konnych. Konsorcjum wycofało się ze współpracy z największymi wyścigami w Irlandii i Francji, pozostawiając w swoim portfelu jedynie brytyjskie zawody.

Jak donosi portal sportbusiness.com, zgodnie wcześniejszymi zapowiedziami, Qipco Holding, wycofał się ze sponsoringu słynnego Prix du Jockey Club, znanego również jako French Derby oraz Irish Champion Stakes. Grupa wspierała wspomniane wyścigi, przez ostatnie odpowiednio trzy i sześć lat. Motywem podjętej decyzji jest zachwianie gospodarcze, które z powodu panującej pandemii COVID-19, dotknęło większość światowych gospodarek.

Jednak przygoda grupy z wyścigami nie dobiegła końca, bowiem Qipco pozostanie z British Champions Day, rozgrywanym na torze wyścigowym w Ascot oraz British Champions Series. Holding jest sponsorem tytularnym wspomnianego wyściguod czasu jego powstania, czyli od 2011 roku. Parafowany w 2015 roku kontrakt, opiewa na kwotę 50 mln £ ( 62,2 mln $). Umowa, zgodnie z którą spółka finansować będzie nagrody dla zwyciezców została zawarta na okres dziesięciu lat i obowiązuje do 2024 roku. Przedstawiciele konsorcjum potwierdzili, że w tej kwestii na pewno nic się nie zmieni.

David Redvers, kierownik ds. wyścigów w Qatar Racing Team, w wywiadzie udzielonym gazecie The Guardian powiedział: „Widząc, co dzieje się obecnie ze światową gospodarką, wszyscy musimy być bardziej oszczędni i maksymalnie wydajni w działaniach związanych z wydawaniem naszych pieniądzy. Tu nie chodzi o jakąkolwiek redukcję, tylko o zrównoważony rozwój”.

Qipco Holding (Qatar Investment & Projects Development Holding Company) to katarskie konsorcjum inwestycyjne z siedzibą w Dausze, koncentrujące swoją działalność na spółkach z rynków finansowych oraz nieruchomościach.

foto. clarencealford

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu