Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

W Aktualności DNIA
- Updated

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę za rzekome naruszenie przepisów dotyczących reklam hazardowych.

Nałożona przez AGCOM finansowa kara to pokłosie wszczętego w ubiegłym miesiącu dochodzenia, w ramach którego za pośrednictwem włoskiej wyszukiwarki, a także sieci obsługującej reklamy związane z hazardem przeanalizowano ofertę Google Ads. Chociaż oficjalne oświadczenie regulatora nie podaje żadnej konkretnej kwoty nałożonej grzywny to według agencji Reutera wyniosła ona 100 000 €. AGCOM zarzuca internetowemu potentatowi przyzwolenie na wyświetlanie przy wynikach wyszukiwania płatnej reklamy kasyna online.

W swoim oświadczeniu regulator stwierdził, że Google „rozpowszechniało płatne ogłoszenie strony sublimecasino.com, która w swoim portfolio posiada zakłady sportowe oraz inne gry z wygranymi pieniężnymi”. AGCOM usankcjonował następnie naruszenie na podstawie rozporządzenia (UE) 2019/1150, które zezwala mu na „ukaranie dostawców mających swoją siedzibę za granicą, którzy oferują wspomniane usługi dla mieszkańców Włoch”.

Co ciekawe to już nie pierwszy raz, kiedy to dochodzi do konfrontacji Google z regulatorem z Półwyspu Apenińskiego. W 2018 roku starcie to zakończyło się zgodą amerykańskiego giganta na usunięcie wszystkich treści związanych z hazardem na włoskiej odsłonie wyszukiwarki. Ugoda nie trwała jednak długo, bowiem we wrześniu tego roku AGCOM wszczął dochodzenie przeciw Google, po tym, jak w wynikach wyszukiwania znów pojawiały się serie reklam hazardowych.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...
IGT

Totalizator Sportowy kontynuuje współpracę z IGT. Nowa umowa podpisana.

Bez większych niespodzianek zakończył się prowadzony przez Totalizator Sportowy przetarg na wybór nowego dostawcy systemu loteryjnego. Nowym-starym dostawcą zostało

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu