Hazard w Wielkiej Brytanii ma być bardziej bezpieczny

W Aktualności DNIA
- Updated

Dziesięć największych brytyjskich firm hazardowych, w tym bet365, GVC i William Hill, ogłosiło pakiet pięciu zobowiązań mających na celu zapobieganie szkodom związanym z hazardem w Wielkiej Brytanii.

Zobowiązania te są częścią oficjalnej inauguracji Betting and Gaming Council, która zastępuje Remote Gambling Association i Association of British Bookmakers (ABB).

Podjęte zobowiązania obejmują zapobieganie hazardowi nieletnich, zwiększone wsparcie dla leczenia szkód zdrowotnych wynikających z hazardu, wzmocnienie znaczenia kodeksów postępowania w zakresie reklamy, zwiększoną ochronę konsumentów i promowanie kultury bezpiecznego hazardu.

Peter Jackson, dyrektor generalny Flutter Entertainment, powiedział, że zobowiązania te są „ważnym krokiem naprzód” dla sektora i podkreślił prawdziwe intencje firm, nakierowane na to, by zapewnić odpowiedzialną działalność w biznesie hazardowym.

Brigid Simmonds, przewodnicząca Betting and Gaming Council z zadowoleniem przyjęła poczynione zobowiązania, również nazywając je „ważnym krokiem” w kierunku zapobiegania szkodom wywołanym przez hazard. „Pracując razem jako przemysł, stworzymy kulturę bezpiecznego hazardu zwiększając kompetencje profesjonalistów kształcących młodych ludzi, zwiększając wsparcie dla leczenia, wzmacniając i rozszerzając kodeksy postępowania oraz wzmacniając pozycję konsumentów. Są to zobowiązania, które BGC będzie wspierać i dążyć do budowania zaufania publiczne” – powiedziała Simmonds.

W ramach zapobiegania hazardowi nieletnich, operatorzy zobowiązali się do przekazania 10 milionów funtów na sfinansowanie krajowego programu edukacyjnego dla dzieci i młodzieży w ciągu najbliższych czterech lat. Sygnatariusze zobowiązali się również do współpracy z sektorem usług finansowych w celu blokowania transakcji hazardowych na rachunkach osób poniżej 18 roku życia oraz z organami reklamowymi w celu ograniczenia narażania nieletnich na reklamy hazardowe.

W ramach zobowiązań do zaostrzenia istniejących standardów reklamowych operatorzy zgodzili się zlecić niezależną analizę skuteczności i wpływu zakazu reklamy telewizyjnej podczas wydarzeń sportowych. Ponadto sygnatariusze zobowiązali się do opracowania i przyjęcia nowego kodeksu postępowania w zakresie działań sponsoringowych. Cel ma zostać osiągnięty w porozumieniu z klubami sportowymi, posiadaczami praw i organami reklamowymi już w 2020 r.

Stworzenie nowego kodeksu odpowiedzialnej promocji, rozwiązanie kwestii bonusów, relacji z klientami i działań związanych z klientami VIP również należą do zobowiązań podjętych przez operatorów. Wszyscy z nich potwierdzili, że opracują nowe standardy branżowe, aby wprowadzić bezpieczniejsze praktyki hazardowe, m.in. zestaw działań w celu nawiązania interakcji z zagrożonymi klientami.

Aby zapewnić przejrzystość działania i możliwość oceny postępów w realizacji tych zobowiązań operatorzy poddadzą się „niezależnemu procesowi monitorowania i oceny” ich poczynań, zgodnego z praktykami stosowanymi przez UK Gambling Commission.

Do projektu przystąpili następujący operatorzy: bet365, Flutter Entertainment, GVC, Playtech, Rank, Sky Betting & Gaming oraz William Hill, Aspers, Caesars i Genting Group.

Zobacz też

Jamie Foxx w nowej kampanii reklamowej BetMGM

BetMGM, spółka joint venture GVC Holdings i MGM Resorts, oferująca zakłady sportowe i gry online ogłosiła, że w jej

Czytaj więcej...

Hazard online w Zimbabwe zyskuje na popularności, jednak państwo nie czerpie z tego zysków

W 16 milionowym Zimbabwe, ponad 50% populacji ma obecnie dostęp do Internetu.  Dzięki rozwojowi telefonii komórkowej, mieszkańcy tego afrykańskiego

Czytaj więcej...

Urugwaj: przetarg na resort na wybrzeżu Rocha

Prezydent Urugwaju, Luis Lacalle Pou wraz z ministrem turystyki Germánem Cardoso nie zwątpili w zasadność inwestycji w zintegrowane resorty

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu