Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

W Aktualności DNIA
- Updated

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych drakońskich zasad dotyczących reklamy, zaproponowanych przez ministra spraw konsumenckich Alberto Garzóna. Projekt zawiera również inne niekorzystne dla branży propozycje.

Projekt dekretu w sprawie komunikacji komercyjnej działalności hazardowej jest rozszerzonym i zaktualizowanym wariantem zarówno oryginalnych lutowych propozycji dotyczących reklamy, jak i przepisów nadzwyczajnych wprowadzonych podczas epidemii Covid-19.

Według hiszpańskiej publikacji El País, wraz z zakazem umieszczania logo sponsora na koszulkach, reklama hazardowa nie będzie dozwolona także podczas wieczornych meczów, co dopuszczano w lutowym projekcie dekretu.

Garzón początkowo przyznał, że w przypadku meczów, które rozpoczęły się o 20:00 lub później, operatorzy będą mogli reklamować się podczas transmisji. Teraz wycofuje się z tej deklaracji, ponieważ Riojan chce podwoić środki ochronne zastosowane podczas szczytu pandemii koronawirusa. Możliwa będzie reklama tylko między 1 a 5 rano.

Dekret zabrania także klubom przekazywania nazw stadionów lub boisk treningowych operatorom hazardowym lub włączania ich do oficjalnej nazwy klubu.

Premie powitalne dla klientów również mają zostać zakazane. Przypomnijmy, że w lutowej propozycji możliwe byłby bonusy powitalne do 100 euro na gracza.

Nowy dekret zostanie przedłożony Komisji Europejskiej i hiszpańskiej Radzie Stanu ,do przeglądu przed jego wdrożeniem, przy czym Garzón ma nadzieję, że przepisy zostaną wprowadzone przed rozpoczęciem sezonu piłkarskiego 2020–21.

Obecnie osiem klubów La Liga ma na swojej koszulce logo firmy hazardowym, a wiele innych utrzymuje bardzo bliskie relacje z branżą hazardową, jak np. Real Madryt z Codere.

Obecnie np. Betway sponsoruje trzy kluby: Alavés, Leganés i Levante. Grenada (Winamax), Osasuna (Kirolbet), Sevilli (Marathonbet), Real Mallorca (Betfred) i Valencia (bwin) również na swoich koszulkach posiadają logo firm z sektora hazardowego.

Zobacz też

Rozmowa z Mateuszem Kalinowskim organizatorem Warsaw Poker Challenge

Jesteś jedną z osób organizujących spotkania pokerowe w Warszawie. Jak to się zaczęło?Cała fascynacja kartami zaczęła się już od

Czytaj więcej...

40% spadek przychodów z gier hazardowych online w Grecji

Grecki rynek gier hazardowych online zanotował ok. 40-procentowy spadek przychodów w okresie pierwszych pięciu miesięcy 2020 r. Co nie

Czytaj więcej...

Potrojenie wartości branży kasyn na przestrzeni dwóch dekad

Zgodnie z niedawno przeprowadzonymi przez Catena Media badaniami branży, globalny rynek kasyn na przestrzeni ostatnich dwóch dekad urósł niemal

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu