Hiszpania. Minister krytykuje kluby podpisujące umowy z operatorami gier hazardowych

W Aktualności DNIA
- Updated

Alberto Garzón, hiszpański minister odpowiedzialny za sprawy konsumenckie, skrytykował kluby sportowe, które kontynuują proceder podpisywania umów sponsorskich z operatorami hazardowymi, nie zważając na zbliżający się termin zakazu tego typu praktyk w sporcie.

Przypomnijmy, że w zeszłym miesiącu Hiszpania przedstawiła Komisji Europejskiej dekret zawierający nowe przepisy dotyczące kwestii hazardu. Zmiany miałyby zakazać sponsorowania gier hazardowych w sporcie, a także wprowadzić nowe ograniczenia dotyczące reklam i ofert bonusowych. Więcej pisaliśmy o tym tutaj: https://gamingbuzz.pl/hiszpania-koniec-sponsoringu-w-pilce-noznej.

Garzón wierzy, że zakaz wejdzie w życie już w październiku. W wywiadzie udzielonym jednej ze stacji radiowej minister powiedział: „To lekkomyślne, że niektóre zespoły odnowiły swoje umowy z bukmacherami, ponieważ niebawem będą one zakazane. Nazwy operatorów gier hazardowych znikną z koszulek zawodników, a jedynym czasem na reklamę dla tych podmiotów będzie czas pomiędzy godziną pierwszą i piątą rano.”

Potencjalny zakaz dotknąłby wiele hiszpańskich drużyn koszykówki, piłki ręcznej, a przede wszystkim czołowe drużyny piłkarskie, występujące na co dzień w La Liga. Medialną burzę i złość ministra wywołała sprawa Realu Betis, który to pomimo perspektywy zbliżającego się zakazu, przed kilkoma dniami podpisał nową umowę z Betway. Co ciekawe, operator parafował również niedawno umowę z innym zespołem, RC Celta de Vigo.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu