Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

W Aktualności DNIA
- Updated

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu Iberyjskiego poszły tym samym na rękę sponsorowanym obecnie klubom i umożliwiły im wypełnienie obowiązujących w tym sezonie umów.

Alberto Garzon, hiszpański minister odpowiedzialny za sprawy konsumenckie, podpisał rozporządzenie wprowadzające w życie zakaz sponsorowania gier hazardowych od początku września przyszłego roku, tj. od planowego rozpoczęcia piłkarskiego sezonu 2021/2022. Zatem istniejące już umowy będą mogły obowiązywać do końca obecnego sezonu. Zabronione natomiast będzie podpisywanie nowych kontraktów.

Decyzja o wprowadzeniu okresu przejściowego zostanie z pewnością przyjęta z zadowoleniem przez zainteresowane kluby piłkarskie, obawiające się skutków natychmiastowego zakazu, który zmusiłby je do desperackiego poszukiwania nowych sponsorów na trwający już sezon. Prezydent hiszpańskiej La Liga, Javier Tebas szacuje, że wcześniejszy termin wprowadzenia zakazu kosztowałby ligowe zespoły tylko z tytułu sponsoringu nawet 90 mln €.

Do tej pory mimo wielu ostrzeżeń i przesłanek ze strony władz dotyczących zapowiadanych zmian, zespoły kontynuowały podpisywanie nowych kontraktów, które obowiązują w rozpoczętym już sezonie. Teraz jak donosi portal Focus Gaming News finalnie zatwierdzono już dekret, który wprowadzi nowe zapisy podobne do tych obowiązujących już we Włoszech. Poza wspomnianą zmianą i zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, ograniczone również zostaną reklamy telewizyjne, których emisja będzie dozwolona tylko w porach nocnych, tj. od godziny 1 do 5.

To jednak nie jedyne działania, które są planowane przez hiszpańskie władze w najbliższym czasie. Regulatorzy planują w niedługim okresie stworzyć ogólnokrajowy rejestr samowykluczenia graczy (self-exclusion), który na wzór innych europejskich państw objąłby wszystkie wspólnoty autonomiczne w kraju.

Zobacz też

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...
IGT

Totalizator Sportowy kontynuuje współpracę z IGT. Nowa umowa podpisana.

Bez większych niespodzianek zakończył się prowadzony przez Totalizator Sportowy przetarg na wybór nowego dostawcy systemu loteryjnego. Nowym-starym dostawcą zostało

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu