Illinois Gaming Board sonduje opinię publiczną w sprawie przepisów o zakładach sportowych

W Aktualności DNIA
- Updated

Jak informuje Chicago Sun Times, stanowy organ regulujący gry hazardowe w Illinois (Illinois Gaming Board), ogłosił miesięczny okres, w którym zbierane będą komentarze i sugestie na temat nowo tworzonego prawa dotyczącego zakładów sportowych. Termin na składanie stanowisk, propozycji i komentarzy upłynie 27 września. Rada zaprasza do współpracy przedstawicieli branży hazardowej oraz wszystkich innych zainteresowanych procesem stanowienia prawa, w tym nawet pojedynczych obywateli

Zakłady sportowe zostały zalegalizowane w tym stanie przez ustawę z czerwca br. Marcus Fruchter z Illinois Gaming Board podkreśla, że w przekonaniu IGB zebranie opinii branży oraz zwykłych członków lokalnych społeczności jest „ważnym krokiem w procesie etycznego i szybkiego ustanowienia ram prawnych umożliwiających obstawianie zakładów sportowych w Illinois”. IGB zadeklarowała, że po upływie wrześniowego terminu na ich złożenie, opublikuje na swojej stronie internetowej wszystkie zebrane opinie i komentarze.

Dotychczas stanowy prawodawca uporał się z ustanowieniem ram podatkowych dla działalności hazardowej, a IGB wydał zezwolenia na uruchomienie 6 kasyn, gry na automatach oraz gry na torach wyścigowych. Do opracowania wciąż pozostały regulacje związane z wnioskami o licencje oraz wiele innych szczegółów proceduralnych. M. Fruchter dodaje przy tym – „Aby proces tworzenia reguł był jak najbardziej przejrzysty i niezależny, ważne jest, aby społeczeństwo i różne zainteresowane strony miały równe szanse na zgłaszanie uwag na temat ustawy o zakładach sportowych”.

Fruchter nie określił jednak dokładnego harmonogramu opracowania i wdrożenia nowych przepisów podkreślając, że IGB musi działać „celowo i nie spieszyć się”, tak aby przepisy były możliwie najlepiej dopracowane.

foto. David Mark

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu