Legalny hazard online w Niemczech coraz bliżej

W Aktualności DNIA
- Updated
Hazard w Niemczech

Jak poinformowała dzisiaj niemiecka agencja informacyjna dpa, 16 krajów związkowych Republiki Federalnej Niemiec porozumiało się w sprawie nowej federalnej ustawy hazardowej (Glücksspielstaatsvertrag).

Nowa ustawa, która zastąpi ograniczone czasowo aktualnie obowiązujące prawo, ma wejść w życie w połowie 2021 roku. Planowane regulacje rozszerzą dozwolone formy prowadzenia gier o urządzanie ich przez Internet. Jeśli faktycznie tak się stanie, graczy w Niemczech czekają duże zmiany. Od połowy przyszłego roku będą mogli nie tylko obstawiać przez Internet zakłady bukmacherskie, ale również grać w internetowych kasynach, na wirtualnych automatach oraz w pokera w sieci. Ustawa ureguluje również kwestie reklamy hazardu online.

Na mocy nowej ustawy powstać ma również nowy urząd. Jego zadaniem będzie ścisłe monitorowanie działalności podmiotów oferujących gry hazardowe przez Internet. Urząd pod lupę weźmie nie tylko kwestie reklamy pomiotów i gier, ale przede wszystkim ochronę graczy. Możliwe ma być blokowanie graczy uzależnionych, ale również ograniczenie kwoty maksymalnych miesięcznych wpłat na konto gracza.

Aktualnie obowiązujące w Niemczech przepisy nie regulują kwestii hazardu przez Internet. Szlezwik-Holsztyn, jako jedyny kraj związkowy, uregulował tę kwestię. Od wielu lat toczą się jednak prace nad aktualizacją prawa. Jeśli wierzyć medialnym doniesieniom – mają one mieć swój finał w połowie przyszłego roku. Jest to spójne z ustalonym przez kraje związkowe terminem końca obowiązywania aktualnej ustawy o grach hazardowych.

fot. Casinos Real Money

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu