LEIA odpowiedzią na wyzwania rynku loteryjnego?

W Aktualności DNIA
- Updated
LEIA

W październiku minionego roku doszło do związania LEIA – Lotteries Entertainment Innovation Alliance. Nowy podmiot został powołany do życia przez czterech narodowych monopolistów loteryjnych – duńską Danske Lotteri Spil, francuską Française des Jeux, norweską Norsk Tipping oraz fiński Veikkaus. Sojusz ma być odpowiedzią na wyzwania stojące przed loteriami, o których w ostatnim wywiadzie dla Gaming Buzz Polska mówiła Prezes WLA Rebecca Hargrove – koniecznością ochrony branży przed nielegalnymi operatorami oraz potrzebą wprowadzania innowacyjnych produktów.

Od chwili zawiązania LEIA niewiele było wiadomo o szczegółach jej działalności i planach na przyszłość. Poinformowano jedynie, celem ma być stworzenie podmiotu, który dzięki współdzielonym zasobom ma stworzyć obszerniejszą i nowocześnieją ofertę produktową w obszarze digitalowym. Wczoraj WLA opublikowało na swojej stronie internetowej dłuższy materiał, w którym Prezes LEIA Morten Eriksen nakreślił plany działania firmy.

Podstawą wspólnych projektów czterech loterii, realizowanych za pośrednictwem LEIA, ma być wspólna platforma technologiczna opracowywana aktualnie przez FDJ. W pierwszej kolejności ma dojść do integracji i rozbudowania oferty elektronicznych loterii pieniężnych (zdrapek), które mają być dostępne dla zaangażowanych loterii.

Elektroniczne loterie pieniężne mają być jednak tylko pierwszym krokiem na drodze do stworzenia nowego internetowego produktu kumulacyjnego, który miałby być dostępny na terenie całej Europy i który – dzięki udziałowi milionów ludzi – mógłby zaoferować rekordowe wygrane.

Wobec sukcesu rynkowego gier multijurysdycyjnych jak EuroMillions czy, dostępny też w Polsce, Eurojackpot plan ten nie jest wielkim zaskoczeniem. Wysokie kumulacje rozpalają wyobraźnie klientów i sprawiają, że do punktów sprzedaży ustawiają się długie kolejki, a loterie odnotowują rekordową sprzedaż. Stworzenie produktu, który byłby dostępny przez Internet w całej Europie i który pozwalałby na budowanie jackpotów liczonych w setkach milionów Euro jest jedną z dróg, którą mogą podążać operatorzy.

Pamiętać jednak przy tym należy, że jest to też droga bez powrotu. Każda kolejna rekordowa kumulacja sprawia, że zainteresowanie niższymi jej poziomami sukcesywnie maleje, a wraz z nim zmniejsza się efekt sprzedażowy.

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu