LEIA odpowiedzią na wyzwania rynku loteryjnego?

W Aktualności DNIA
- Updated
LEIA

W październiku minionego roku doszło do związania LEIA – Lotteries Entertainment Innovation Alliance. Nowy podmiot został powołany do życia przez czterech narodowych monopolistów loteryjnych – duńską Danske Lotteri Spil, francuską Française des Jeux, norweską Norsk Tipping oraz fiński Veikkaus. Sojusz ma być odpowiedzią na wyzwania stojące przed loteriami, o których w ostatnim wywiadzie dla Gaming Buzz Polska mówiła Prezes WLA Rebecca Hargrove – koniecznością ochrony branży przed nielegalnymi operatorami oraz potrzebą wprowadzania innowacyjnych produktów.

Od chwili zawiązania LEIA niewiele było wiadomo o szczegółach jej działalności i planach na przyszłość. Poinformowano jedynie, celem ma być stworzenie podmiotu, który dzięki współdzielonym zasobom ma stworzyć obszerniejszą i nowocześnieją ofertę produktową w obszarze digitalowym. Wczoraj WLA opublikowało na swojej stronie internetowej dłuższy materiał, w którym Prezes LEIA Morten Eriksen nakreślił plany działania firmy.

Podstawą wspólnych projektów czterech loterii, realizowanych za pośrednictwem LEIA, ma być wspólna platforma technologiczna opracowywana aktualnie przez FDJ. W pierwszej kolejności ma dojść do integracji i rozbudowania oferty elektronicznych loterii pieniężnych (zdrapek), które mają być dostępne dla zaangażowanych loterii.

Elektroniczne loterie pieniężne mają być jednak tylko pierwszym krokiem na drodze do stworzenia nowego internetowego produktu kumulacyjnego, który miałby być dostępny na terenie całej Europy i który – dzięki udziałowi milionów ludzi – mógłby zaoferować rekordowe wygrane.

Wobec sukcesu rynkowego gier multijurysdycyjnych jak EuroMillions czy, dostępny też w Polsce, Eurojackpot plan ten nie jest wielkim zaskoczeniem. Wysokie kumulacje rozpalają wyobraźnie klientów i sprawiają, że do punktów sprzedaży ustawiają się długie kolejki, a loterie odnotowują rekordową sprzedaż. Stworzenie produktu, który byłby dostępny przez Internet w całej Europie i który pozwalałby na budowanie jackpotów liczonych w setkach milionów Euro jest jedną z dróg, którą mogą podążać operatorzy.

Pamiętać jednak przy tym należy, że jest to też droga bez powrotu. Każda kolejna rekordowa kumulacja sprawia, że zainteresowanie niższymi jej poziomami sukcesywnie maleje, a wraz z nim zmniejsza się efekt sprzedażowy.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu