Lepsze czasy dla siatkówki?

W Aktualności DNIA
- Updated
Lepsze czasy dla siatkówki

Systematycznie osiągane przez polskich siatkarzy kolejne sukcesy w rozgrywkach klubowych i międzynarodowych wciąż nie niosą za sobą znaczących transferów środków sponsorskich. Czy po zdobytym w Turynie złocie na Mistrzostwach Świata można spodziewać się ściślejszej współpracy z polskimi bukmacherami? Wejście na rynek kolejnych dużych graczy (BEM Operations Limited (Betclic) i Cherry Online) wydaje się być dobrym momentem.

Jednym z podstawowych kryteriów jakimi kierują się marketerzy decydując się na współpracę dyscypliną, klubem czy sportowcem jest oglądalność. Mimo gorącej atmosfery ostatnich dni nic nie zmieni faktu, że nawet finałowy pojedynek Polaków z Brazylią oglądało tylko nieco ponad 9 milionów widzów, a grupowe mecze polskiej reprezentacji na tegorocznym mundialu nawet 15 milionów. Sympatia kibiców jest zdecydowanie po stronie piłki nożnej – nawet przy braku wyników sportowych. Partnerzy biznesowi to widzą i porównanie samej liczby sponsorów bez analizy wysokości umów pozostaje zdecydowanie na niekorzyść piłki siatkowej.

Jest jednak duża szansa by nie powtórzyła się sytuacja z poprzednich mistrzostw czy wcześniejszych międzynarodowych sukcesów, gdy otwarcie mówiło się o zmarnowanej szansie i niewykorzystaniu impulsu do rozwoju dyscypliny. Istotną zmianą jaka ma obecnie miejsce nie jest większa aktywność Polskiego Związku Piłki Siatkowej czy bardziej świadomi marketingowo zawodnicy, ale paradoksalnie sytuacja w piłce nożnej – a dokładniej tłok wśród branżowych sponsorów. Każdy klub z piłkarskiej Ekstraklasy ma umowę z operatorem zakładów bukmacherskich, którzy obecni są również w I lidze czy na poziomie PZPN. Taki układ powoduje, że marki muszą szukać innych dyscyplin by budować zasięgi i wizerunek – pierwszym wyborem wydaje się być właśnie siatkówka.

fot. Benjamin Voros/Unsplash

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu