Litwa przyjmuje przepisy dotyczące reklamy hazardu

W Aktualności DNIA
- Updated

Litewski parlament przyjął przepisy, zgodnie z którymi reklamy produktów i podmiotów hazardowych będą musiały zawierać ostrzeżenia o potencjalnych problemach, które mogą powodować gry hazardowe. Ustawa wejdzie w życie 1 lipca 2020 roku.

Nowe rozwiązania zostały przyjęte zdecydowaną większością głosów. Przepisy nakładają na lokalny organ nadzoru nad rynkiem hazardowym, Urząd ds. Hazardu, obowiązek dokładnego sprecyzowania treści ostrzeżeń, jakie pojawiać się mają w reklamach oraz opracowania szczegółowych standardów w tym zakresie.

 „Hazard sam w sobie nie jest złem, ale wraz z rozwojem sektora ważne jest, abyśmy mogli kontrolować związane z nim ryzyko i minimalizować negatywne konsekwencje”, podkreślał po głosowaniu Mykolas Majauskas, jeden z inicjatorów uchwalenia nowych rozwiązań prawnych.

Majauskas informuje, że działania parlamentu Litwy z jednej strony miały na celu wyraźne ostrzeżenie dla klientów o potencjalnym ryzyku jakie niesie ze sobą hazard, z drugiej zać zostały skonstruowane tak, aby jak najmniej utrudnić działanie branży. „Nie ma potrzeby wkładania kija w szprychy kół rynku gier hazardowych”, podkreślił.

Litewski Urząd ds. Hazardu podjął już prace nad utworzeniem przejrzystego zestawu zasad jakimi kierować się mają reklamodawcy. Majauskas podkreślił przy tym: „Oczekujemy odpowiedzialnego i rozsądnego podejścia do stosowania tych zasad. Nie oczekujemy na przykład, że ograniczenia będą dotyczyły brandingu hazardowego na strojach koszykarzy ”.

Ustawodawcy na Litwie starają się wprowadzać standardy obowiązujące w innych krajach Unii Europejskiej, stojąc na stanowisku, że państwo nie powinno ograniczać się do czerpania korzyści w postaci dochodów z podatków od hazardu. Według litewskich polityków wciąż rośnie obawa o kwestie uzależnień oraz problemów finansowych konsumentów, którzy mają problemy hazardowe.

„Inne kraje w Unii Europejskiej mają bardzo podobne problemy, mówią: po pierwsze musimy edukować; po drugie, musimy pomóc tym, którzy mają problemy; po trzecie, musimy pomóc bliskim ludzi, którzy mają problemy związane z hazardem. Jednym z podstawowych narzędzi rozwiązywania problemów jest edukacja poprzez reklamy społeczne”, podsumował Majauskas.

Foto. jorono

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu