Litwa przyjmuje przepisy dotyczące reklamy hazardu

W Aktualności DNIA
- Updated

Litewski parlament przyjął przepisy, zgodnie z którymi reklamy produktów i podmiotów hazardowych będą musiały zawierać ostrzeżenia o potencjalnych problemach, które mogą powodować gry hazardowe. Ustawa wejdzie w życie 1 lipca 2020 roku.

Nowe rozwiązania zostały przyjęte zdecydowaną większością głosów. Przepisy nakładają na lokalny organ nadzoru nad rynkiem hazardowym, Urząd ds. Hazardu, obowiązek dokładnego sprecyzowania treści ostrzeżeń, jakie pojawiać się mają w reklamach oraz opracowania szczegółowych standardów w tym zakresie.

 „Hazard sam w sobie nie jest złem, ale wraz z rozwojem sektora ważne jest, abyśmy mogli kontrolować związane z nim ryzyko i minimalizować negatywne konsekwencje”, podkreślał po głosowaniu Mykolas Majauskas, jeden z inicjatorów uchwalenia nowych rozwiązań prawnych.

Majauskas informuje, że działania parlamentu Litwy z jednej strony miały na celu wyraźne ostrzeżenie dla klientów o potencjalnym ryzyku jakie niesie ze sobą hazard, z drugiej zać zostały skonstruowane tak, aby jak najmniej utrudnić działanie branży. „Nie ma potrzeby wkładania kija w szprychy kół rynku gier hazardowych”, podkreślił.

Litewski Urząd ds. Hazardu podjął już prace nad utworzeniem przejrzystego zestawu zasad jakimi kierować się mają reklamodawcy. Majauskas podkreślił przy tym: „Oczekujemy odpowiedzialnego i rozsądnego podejścia do stosowania tych zasad. Nie oczekujemy na przykład, że ograniczenia będą dotyczyły brandingu hazardowego na strojach koszykarzy ”.

Ustawodawcy na Litwie starają się wprowadzać standardy obowiązujące w innych krajach Unii Europejskiej, stojąc na stanowisku, że państwo nie powinno ograniczać się do czerpania korzyści w postaci dochodów z podatków od hazardu. Według litewskich polityków wciąż rośnie obawa o kwestie uzależnień oraz problemów finansowych konsumentów, którzy mają problemy hazardowe.

„Inne kraje w Unii Europejskiej mają bardzo podobne problemy, mówią: po pierwsze musimy edukować; po drugie, musimy pomóc tym, którzy mają problemy; po trzecie, musimy pomóc bliskim ludzi, którzy mają problemy związane z hazardem. Jednym z podstawowych narzędzi rozwiązywania problemów jest edukacja poprzez reklamy społeczne”, podsumował Majauskas.

Foto. jorono

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu