Maxent wycofuje się z brytyjskiego rynku hazardu

W Aktualności DNIA
- Updated

Maxent, operator gier hazardowych online, ogłosił, że z 2 stycznia 2020 roku zakończył działalność na rynku brytyjskim. Operator nie poinformował, co jest bezpośrednim powodem decyzji o wycofaniu się brytyjskiego rynku hazardu online. Z opublikowanego oświadczenia wynika jednak, że wycofuje swoje brytyjskie marki z powodu „ostatnich wydarzeń politycznych” oraz „strategicznych powodów biznesowych”.

Marki Maxent (Slotty Vegas i BETAT Casino) nie będą działać od 2 stycznia. Firma uspokaja jednocześnie swoich dotychczasowych klientów informując, że będą mogli rozliczyć i zamknąć swoje konta kasyn online do 31 marca.

W czerwcu 2019 r. brytyjski regulator rynku hazardu, Gambling Commission (UKGC), cofnął licencję Maxent. Organ informował wówczas, że licencja operatora została zawieszona w wyniku stwierdzenia niejasności i obaw dotyczących finansów operatora oraz informacji dostarczonych do UKGC na temat struktury własnościowej firmy. Maxent odwołał się od decyzji UKGC o cofnięciu licencji, nie udało mu się jednak przekonać sądu do wydania wyroku na jego korzyść.

Operator podkreślił, że opuszczenie brytyjskiego rynku nie cieszy go, uznał jednak, że był to krok niezbędny z powodu „niepewności”, jaką ten rynek się charakteryzuje szczególnie ze względu na „ostatnie wydarzenia polityczne”. Operator nie skomentował jednak wprost wyniku  ostatnich wyników wyborów w Wielkiej Brytanii i rządowej obietnicy Brexitu bez porozumienia. Zapowiedział wszakże, że nie wyklucza powrotu na rynek brytyjski po Brexicie.

Komentując najbliższe plany Maxent, dyrektor generalny operatora, Greg Bennett, powiedział, że jego firma ma nadzieję uzyskać w tym miesiącu licencję szwedzką oraz oczekuje z niecierpliwością na ostateczne otwarcie rynku online w Holandii i będzie koncentrować się na innych regulowanych europejskich rynkach hazardu online.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu