Niemiecka branża hazardowa tworzy listę pożądanych zmian w prawie

W Aktualności DNIA
- Updated

Niemiecki traktat o grach hazardowych zostanie ponownie zmieniony, donosi portal gamblingnews.com. Branża przedstawia swoje propozycje w zakresie nowelizacji prawa hazardowego obowiązującego u naszego zachodniego sąsiada. Szczególnie aktywni są przedsiębiorcy z branży automatów.

Deutsche Automatenwirtschaft (DAW), czyli organizacja patronacka niemieckich stowarzyszeń producentów automatów do gier, stworzyła listę pożądanych zmian, które powinny zostać wprowadzone do przepisów ponownie regulujących rynek gier hazardowych w Niemczech.

Lista przedstawia szereg kluczowych kwestii, którymi według przedstawicieli branży należy się zająć, podczas dyskusji nad ponowną regulacją tych przepisów, które wzbudziły kontrowersje na poziomie europejskim. DAW podkreślił, że obecne regulacje dotyczące gier hazardowych, opierają się raczej na kryteriach ilościowych niż jakościowych i podważają cele przepisów hazardowych, zwłaszcza jeśli chodzi o ukierunkowanie graczy na legalny rynek. Przedstawiciele organizacji dodali również, że zaktualizowane przepisy powinny utrzymać monopol państwowej loterii na gry losowane.

„Nowelizacja traktatu o grach hazardowych jest doskonałą okazją do przeciwdziałania niepożądanym zdarzeniom – przede wszystkim szybkiemu rozwojowi czarnego rynku” – podkreślił szef DAW, Georg Stecker. „Tylko spójna regulacja wszystkich rodzajów gier (…) oraz wzmocnienie legalnych dostawców usług może ograniczyć czarny rynek i skutecznie chronić konsumentów”, podkreślił.

Organizacja ostrzega również, że legalizacji gier online musi towarzyszyć przegląd przepisów dotyczących hazardu naziemnego, szczególnie automatów. Branża wskazuje na pięć najbardziej istotnych do rozwiązania spraw, które powinny zostać uregulowane w niemieckim prawie hazardowym.

Po pierwsze, DAW postuluje wprowadzenie jednolitych standardów szkolenia w zakresie gier hazardowych i środków ochrony graczy we wszystkich sektorach branży. Standardy te winny być stale dopracowywane i regularnie oceniane przez specjalistów, aby upewnić się, że są odpowiednie dla realizacji ich celu.

Po drugie – wdrożenie ogólnokrajowego systemu biometrycznego, który dałby możliwość tzw. samoograniczenia graczy. DAW stoi tu na stanowisku, że rozwiązanie takie ​​pomogłoby w zakresie ochrony graczy. Blokada miałaby dotyczyć wszystkich kanałów sprzedaży, co znacząco utrudniałoby powrót do hazardu.

Propozycje DAW zawierają również pomysł wdrożenia systemu certyfikacji dla wszystkich salonów gier i punktów sprzedaży z automatami do gier, tak aby pomóc klientom w odróżnieniu legalnych i nielegalnych punktów.

Kolejną propozycją jest wprowadzenie systemu kwalifikacji dla pracowników i przedsiębiorców z branży automatów do gier, który ma obejmować dostosowany do potrzeb rynku i grających program nauczania. Szkolenia miałyby kończyć się egzaminami.

Ostatnia z najważniejszych postulowanych zmian obejmuje przepisy regulujące wygląd zewnętrzny punktów hazardowych. DAW stoi na stanowisku, iż wygląd nie może zachęcać do uprawiania hazardu dla nieletnich i innych osób wymagających szczególnego traktowania, jednocześnie umożliwiając operatorowi informowanie i edukowanie graczy na temat oferowanych przez niego gier.

Propozycje DAW mają być przedmiotem debaty na konferencji rządowej, która odbędzie się 23 października. Branża podkreśla, że nowe przepisy muszą zapewnić podmiotom działającym legalnie oferowanie konkurencyjnej i ekonomicznie opłacalnej alternatywy dla operatorów nielicencjonowanych w Niemczech. Nie wiadomo jeszcze, jak na propozycje DAW zapatruje się niemiecki rząd.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu