Norweski regulator ostrzega krajowe media

W Aktualności DNIA
- Updated

Norweski urząd ds. Gier hazardowych (NGA) ostrzegł 13 norweskich wydawnictw, że publikowanie kursów pochodzących od nielicencjonowanych operatorów zakładów stanowi nielegalną reklamę hazardową.

W pięciostronicowym liście NGA stwierdził, że zidentyfikował 49 artykułów w norweskich gazetach przedstawiających kursy z witryn, które nie są obecnie licencjonowane w Norwegii.

List ostrzega wydawców, że w ten sposób umożliwiają nielicencjonowanym operatorom rozwój ich działalności w Norwegii. NGA oświadczył, że nie podjęło czynnego przeglądu regulacyjnego tych artykułów, ale jednocześnie zapowiedział, że zrobi to, jeśli treści dotyczące nielegalnej działalności hazardowej będą nadal pojawiać się w publikacjach prasowych.

Regulator wezwał również redaktorów 13 wydawnictw do większej zachowania większej „świadomości i krytycyzmu” podczas pisania artykułów i przekazywania informacji o nielegalnych w Norwegii firmach hazardowych, dodając, że wszystkie ich publikacje powinny informować o nielegalnym charakterze witryn, do których dotyczą artykuły.

NGA zwrócił też uwagę na wykorzystywanie komunikatów prasowych przez nielicencjonowanych operatorów gier hazardowych, do „obchodzenia” norweskich przepisów hazardowych i pozyskiwania graczy. „Zachęcanie norweskich gazet do pisania o swoich ofertach hazardowych to jedna z metod wykorzystywanych przez nielegalne firmy hazardowe w celu zdobycia rozgłosu w naszym kraju” – powiedział Henrik Nordal, dyrektor NGA.

Regulator słusznie zauważył, że jeśli największe media nadal będą publikować reklamy, norweskim konsumentom będzie coraz trudniej rozróżniać operatorów licencjonowanych od nielicencjonowanych. W ten sposób bowiem “pomagają legitymizować nielegalne firmy hazardowe i ich nielegalną działalność wymierzoną w Norwegów. Prawdą jest, że sześciu na dziesięciu Norwegów nie wie lub nie ma pewności, kto może oferować gry na prawdziwe pieniądze w Norwegii” – dodał Nordal.

W Norwegii obowiązuje monopol krajowy na gry hazardowe online, który jest realizowany przez Norsk Tipping i Norsk Rikstoto. Zgodnie z prawem norweskim tylko Norsk Tipping i Norsk Risktoto mogą legalnie oferować gry hazardowe w Norwegii, a wszelkie reklamy hazardu bez licencji są zakazane.

Norweskie organy regulacyjne w ostatnich miesiącach aktywnie egzekwują monopol, inicjując blokowanie płatności wspierane przez krajowe sądy i ostrzegając Federację Szachową przed nawiązaniem współpracy z Kindred.

Na początku bieżącego roku, Kindred Group, Betsson, GiG i Cherry połączyły siły, aby stworzyć norweski organ handlowy (NBO), mający na celu zakwestionowanie monopolu państwa i ustanowienie nowego prawa dotyczącego gier hazardowych online.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu