Ocenzurowane reklamy 32Red

W Aktualności DNIA
- Updated

Marka 32Red została zmuszona przez brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) do wycofania emisji dwóch reklam internetowych. Miały być one kierowane niezgodnie z prawem do osób poniżej 18 roku życia.

Płatne reklamy, które można było spotkać w wyszukiwarce dotyczyły gry hazardowej Jack and the Beanstalk. Po raz pierwszy pojawiły się 25 kwietnia, były wyświetlane za każdym razem, gdy hasło “jack and the beanstalk” było wyszukiwane w Google.

W następstwie zgłaszanych przez użytkowników skarg, ASA stwierdził, że reklamy „mogą być szczególnie atrakcyjne dla dzieci”. W odpowiedzi firma 32Red zajęła stanowisko, zgodnie z którym ​​reklamy rzeczywiście były dostępne dla użytkowników Google i odpowiadały nazwom gier 32Red, w tym Jack and the Beanstalk, jednak nie były one kierowane do osób niepełnoletnich. Operator podniósł również, że nikt nie będzie mógł sprawdzić gry zanim nie zostanie zweryfikowany jego wiek.

Po powiadomieniu przez ASA, 32Red usunął kontrowersyjne reklamy, sprawdzając ponadto czy inne gry wysokiego ryzyka nie były reklamowane w podobny sposób i podjął kroki w celu zapewnienia, że ​​nie pojawią się one ponownie.

ASA uznała, że ​​ponieważ bajka Jack and the Beanstalk* była bardzo popularną wśród dzieci, umieszczenie jej w reklamie skutkowało tym, iż reklamy prawdopodobnie mogą być atrakcyjne dla dzieci. Finalnie obie reklamy musiały zniknąć z Internetu, ale operatora nie spotkała żadna kara finansowa.

*Jack and the Beanstalk (Jaś i magiczna fasola) – angielska baśń, będąca parafrazą bajki Jack the Giant Killer, znanej już w XVII w. Bajka o Jasiu i magicznej fasoli znana jest w kilkunastu wersjach, z których najbardziej rozpowszechniona jest ta opublikowana w 1860 r. w zbiorze English Fairy Tales przez Josepha Jacobsa. Bajka była wielokrotnie ekranizowania i wystawiana na deskach teatralnych.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu