Ocenzurowane reklamy 32Red

W Aktualności DNIA
- Updated

Marka 32Red została zmuszona przez brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy (ASA) do wycofania emisji dwóch reklam internetowych. Miały być one kierowane niezgodnie z prawem do osób poniżej 18 roku życia.

Płatne reklamy, które można było spotkać w wyszukiwarce dotyczyły gry hazardowej Jack and the Beanstalk. Po raz pierwszy pojawiły się 25 kwietnia, były wyświetlane za każdym razem, gdy hasło “jack and the beanstalk” było wyszukiwane w Google.

W następstwie zgłaszanych przez użytkowników skarg, ASA stwierdził, że reklamy „mogą być szczególnie atrakcyjne dla dzieci”. W odpowiedzi firma 32Red zajęła stanowisko, zgodnie z którym ​​reklamy rzeczywiście były dostępne dla użytkowników Google i odpowiadały nazwom gier 32Red, w tym Jack and the Beanstalk, jednak nie były one kierowane do osób niepełnoletnich. Operator podniósł również, że nikt nie będzie mógł sprawdzić gry zanim nie zostanie zweryfikowany jego wiek.

Po powiadomieniu przez ASA, 32Red usunął kontrowersyjne reklamy, sprawdzając ponadto czy inne gry wysokiego ryzyka nie były reklamowane w podobny sposób i podjął kroki w celu zapewnienia, że ​​nie pojawią się one ponownie.

ASA uznała, że ​​ponieważ bajka Jack and the Beanstalk* była bardzo popularną wśród dzieci, umieszczenie jej w reklamie skutkowało tym, iż reklamy prawdopodobnie mogą być atrakcyjne dla dzieci. Finalnie obie reklamy musiały zniknąć z Internetu, ale operatora nie spotkała żadna kara finansowa.

*Jack and the Beanstalk (Jaś i magiczna fasola) – angielska baśń, będąca parafrazą bajki Jack the Giant Killer, znanej już w XVII w. Bajka o Jasiu i magicznej fasoli znana jest w kilkunastu wersjach, z których najbardziej rozpowszechniona jest ta opublikowana w 1860 r. w zbiorze English Fairy Tales przez Josepha Jacobsa. Bajka była wielokrotnie ekranizowania i wystawiana na deskach teatralnych.

Zobacz też

Londyn

Wielka Brytania. Zmiany w programach VIP i reklamie online

W Wielkiej Brytanii programy VIP będą ograniczone do klientów w wieku powyżej 25 lat. Nowe rozwiązania zostaną wprowadzone przez

Czytaj więcej...

eWinner celuje w żużel

Gdyński bukmacher eWinner został przedstawiony jako sponsor tytularny pierwszej ligi żużlowej i oficjalny sponsor PGE Ekstraligi. eWinner dołączył do

Czytaj więcej...

Nowy organ nadzoru w Singapurze

Singapurskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zapowiedziało, że do 2021 r. powoła nowy scentralizowany organ nadzorujący lokalny rynek hazardowy. Organ regulacyjny ds. Gier

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu