Od kwietnia nowe regulacje reklamowe w Danii

W Aktualności DNIA
- Updated

Z początkiem kwietnia w Danii wchodzą w życie nowe przepisy marketingowe. Regulacje te nakładają na operatorów hazardowych obowiązek zamieszczania dodatkowych informacji w materiałach reklamowych. Mają one dotyczyć bezpieczeństwa oraz odpowiedzialnego hazardu.

Jak informuje portal igamingbusiness komunikacja reklamowa dla wszystkich produktów, zarówno kasynowych jak i bukmacherskich, będzie musiała zawierać takie informacje jak: limit wieku gracza dla danej gry, informacje o krajowym systemie „self-exclusion”, a także odnośniki do strony regulatora (Spillemyndigheden), gdzie zainteresowani znajdą przewodnik na temat odpowiedzialnej gry.

Przedstawiciele Spillemyndigheden uważają, że wyżej wymienione wymagania, które swoją drogą po raz pierwszy ogłoszono w styczniu tego roku, mogą okazać się trudne do spełnienia w przypadku reklam wyświetlanych za pośrednictwem niektórych form mediów. Zapowiedzieli jednak, że środek ten w przyszłości zapewni jeszcze większą przejrzystość w tym zakresie.

„Jesteśmy świadomi, że zasady będą budzić pewne wątpliwości i pytania zarówno ze strony operatorów, jak i innych zainteresowanych. W zależności od rodzaju mediów, za pośrednictwem których reklamowany będzie produkt hazardowy, spełnienie wymagań regulatora może okazać się trudne. Właśnie dlatego, w celu ułatwienia przebrnięcia przez nowe regulacje, Spillemyndigheden opublikuje wkrótce przewodnik, w którym zostaną pokazane przykłady zastosowania takich informacji z wykorzystaniem różnych rodzajów mediów.”, poinformowali przedstawiciele duńskiego regulatora.

Zgodnie z nowymi przepisami, od 1 kwietnia licencjobiorcy są dodatkowo zobligowani do umieszczania logo Spillemyndigheden we wszystkich swoich materiałach marketingowych.

foto. handikapinfo

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu