Z początkiem kwietnia w Danii wchodzą w życie nowe przepisy marketingowe. Regulacje te nakładają na operatorów hazardowych obowiązek zamieszczania dodatkowych informacji w materiałach reklamowych. Mają one dotyczyć bezpieczeństwa oraz odpowiedzialnego hazardu.
Jak informuje portal igamingbusiness komunikacja reklamowa dla wszystkich produktów, zarówno kasynowych jak i bukmacherskich, będzie musiała zawierać takie informacje jak: limit wieku gracza dla danej gry, informacje o krajowym systemie „self-exclusion”, a także odnośniki do strony regulatora (Spillemyndigheden), gdzie zainteresowani znajdą przewodnik na temat odpowiedzialnej gry.
Przedstawiciele Spillemyndigheden uważają, że wyżej wymienione wymagania, które swoją drogą po raz pierwszy ogłoszono w styczniu tego roku, mogą okazać się trudne do spełnienia w przypadku reklam wyświetlanych za pośrednictwem niektórych form mediów. Zapowiedzieli jednak, że środek ten w przyszłości zapewni jeszcze większą przejrzystość w tym zakresie.
„Jesteśmy świadomi, że zasady będą budzić pewne wątpliwości i pytania zarówno ze strony operatorów, jak i innych zainteresowanych. W zależności od rodzaju mediów, za pośrednictwem których reklamowany będzie produkt hazardowy, spełnienie wymagań regulatora może okazać się trudne. Właśnie dlatego, w celu ułatwienia przebrnięcia przez nowe regulacje, Spillemyndigheden opublikuje wkrótce przewodnik, w którym zostaną pokazane przykłady zastosowania takich informacji z wykorzystaniem różnych rodzajów mediów.”, poinformowali przedstawiciele duńskiego regulatora.
Zgodnie z nowymi przepisami, od 1 kwietnia licencjobiorcy są dodatkowo zobligowani do umieszczania logo Spillemyndigheden we wszystkich swoich materiałach marketingowych.
foto. handikapinfo