Partner Paddy Power zapłaci £50 000 grzywny

W Aktualności DNIA
- Updated
Paddy Power Header

Klub piłkarski Huddersfield Town został ukarany  grzywną w wysokości 50 tys. funtów za ostatnie działania marketingowe prowadzone we współpracy ze swoim głównym sponsorem – Paddy Power. FA określiła proceder jak „nieodpowiedzialny w obecnym klimacie wokół hazardu”.

Przyczyną ukarania Huddersfield Town było używanie podczas przedsezonowych sparingów kontrowersyjnego zestawu koszulek z logotypem Paddy Power. Koszulka, na której widniała olbrzymia „szarfa” Paddy Power i spowodowała zamieszanie w mediach społecznościowych, według organu zarządzającego piłką nożną w Wielkiej Brytanii, naruszyła obowiązujące w tym kraju przepisy reklamowe.

Paddy Power dobitnie odniósł się do otrzymanej przez klub kary, porównując grzywnę z opłatą, którą obciążono inny klub, Millwall, gdy jego fani zostali uznani za winnych rasizmu. 1 kwietnia br. roku, Millwall F.C. musiał zapłacić grzywnę w wysokości 10 000 funtów za rasistowskie przyśpiewki swoich kibiców. Jak widać, według FA „niewłaściwa” reklama hazardu jest pięciokrotnie gorsza niż rasizm, zwróciła uwagę firma bukmacherska.

Prezes Huddersfield, Phil Hodgkinson powiedział, że zestaw koszulek był wykorzystywany tylko do meczów towarzyskich, komisja FA stwierdziła jednak, że ​​było to postępowanie „rażąco lekceważące” wobec obowiązujących przepisów.

Przypomnijmy, że zamieszanie związane z koszulkami Huddersfield było celowym zabiegiem marketingowym, który uruchomił kampanię „Save Our Shirt”. Więcej na temat można przeczytać w tekście naszego eksperta.

Zobacz też

Wielka Brytania. Zgoda CMA na fuzję Flutter Entertainment i The Stars Group

We wtorek brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) poinformował opinię publiczną, że w jego ocenie połączenie hazardowych gigantów, Flutter

Czytaj więcej...

Od kwietnia nowe regulacje reklamowe w Danii

Z początkiem kwietnia w Danii wchodzą w życie nowe przepisy marketingowe. Regulacje te nakładają na operatorów hazardowych obowiązek zamieszczania

Czytaj więcej...

Zmiany w belgijskiej loterii w związku ze znacznym spadkiem sprzedaży

Belgium National Lottery wprowadza duże zmiany w związku z ogromnym spadkiem sprzedaży swoich produktów wywołanym pandemią koronawirusa.Jak donosi The Brussels Times,

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu