Pogłębia się kryzys kasyn w Makau

W Aktualności DNIA
- Updated

Kasyna w Makau odnotowały najgorszy miesiąc w historii swojej działalności. Przychody brutto z hazardu spadły w nich o 97% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Lokalny regulator, Biuro Kontroli i Koordynacji Gier, poinformował, że w kwietniu br. kasyna zanotowały wpływy w wysokości zaledwie 95 milionów dolarów, co stanowi zaledwie 3 procent przychodów wygenerowanych rok wcześniej, informuje portal nasdaq.com.

Sytuacja w Makau pogarsza się od kilkunastu tygodni w związku z pandemią koronawirusa. Po spadkach o 88% i 80% odpowiednio w lutym i marcu, przyszedł czas na kwietniowy niechlubny rekord. Przychody z hazardu spadły o 60% w pierwszym kwartale, znacznie bardziej niż przewidywali analitycy, którzy zakładali 35% spadek. Analitycy spodziewali się, że przychody Makau spadną w kwietniu o 94%.

Las Vegas Sands, MGM Resorts, Wynn Resorts i inni działający w Makau operatorzy mogli ponownie otworzyć kasyna w połowie lutego, jednak nie wzmogło to ruchu klientów, a Chiny wprowadziły nawet nowe ograniczenia podróży do regionu. W konsekwencji np. w kwietniu, w weekend wielkanocny, zarejestrowano tylko 1000 odwiedzających.

Eksperci nie spodziewają się szybkiego powrotu regionu do skali biznesu hazardowego sprzed wybuchu pandemii. Na wątpliwości dotyczące tempa powrotu Makau na właściwe tory biznesowe składają się między innymi obawy przed drugą falą pandemii COVID-19, którą na jesieni przewidują wirusolodzy i epidemiolodzy. Należy się zatem spodziewać, że odbudowa przychodów z gier hazardowych w kasynach stacjonarnych zabierze nie tygodnie, a raczej długie miesiące.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu