Ponad 50 operatorów w kolejce po pierwsze licencje na zakłady sportowe w Kolorado

W Aktualności DNIA
- Updated

Komisja ds. Gier stanu Kolorado planuje przyznanie pierwszych licencji bukmacherskich w przyszłym miesiącu. Operatorzy będą mogli jednak rozpocząć działalność dopiero wiosną, kiedy wejdą w życie stanowe przepisy regulujące funkcjonowanie tej część branży.

Komisja poinformowała w zeszłym tygodniu, że finalizuje proces licencyjny dotyczący części wnioskodawców i planuje udzielić maksymalnie 33 licencji na zakłady sportowe urządzane w sieciach stacjonarnych i przez Internet.

Według informacji Dana Hartmana, dyrektora stanowego Departamentu Skarbu, od listopada do tej pory wpłynęło ponad 50 wniosków o licencję. Aplikacje złożyło 28 już istniejących kasyn, kolejne 10 dotyczy operatorów sieci stacjonarnych zamierzających sprzedawać zakłady sportowe, a 13 aplikacji to wnioski o licencję na zakłady wyłącznie w Internecie. Władze Kolorado nie upubliczniły listy podmiotów ubiegających się o licencję.

Hartman potwierdził, że Komisja planuje przyznanie pierwszych uprawnień już w lutym, jednak operatorzy nie będą mogli przyjmować zakładów, dopóki nowe przepisy w Kolorado nie wejdą, tj. do maja 2020 roku. Będą mieli zatem ponad dwa miesiące na przygotowania do startu sprzedaży.

Wyborcy w Kolorado zgodę na legalizację zakładów sportowych wyrazili w głosowaniu w listopadzie ubiegłego roku, finalizując proces legislacyjny i umożliwiając obstawianie wyników wydarzeń sportowych w tym stanie. Decyzja zapadła niewielką większością głosów, w związku z tym władze starają się prowadzić proces licencyjny z najwyższą ostrożnością. Mimo wszystko Kolorado dołącza do wciąż rosnącej grupy amerykańskich stanów, w których zakłady sportowe stały się legalne.

Władze Kolorado szacują przychody z podatków od zakładów sportowych na 29 milionów dolarów w skali roku.

Foto. skeeze

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu