Potrojenie wartości branży kasyn na przestrzeni dwóch dekad

W Aktualności DNIA
- Updated
Row of slot machines on cruise ship

Zgodnie z niedawno przeprowadzonymi przez Catena Media badaniami branży, globalny rynek kasyn na przestrzeni ostatnich dwóch dekad urósł niemal trzykrotnie, czytamy na portalu igamingubisiness.

Zebrane przez Catena Media dane pokazują, że połączenie obu segmentów, tj. kasyn naziemnych i internetowych w 2019 roku było warte blisko 130 mld $, co w porównaniu z szacowaną na 50 mld $ ich wartością z 2001 roku, stanowi niemal trzykrotny wzrost. Osiągnięte wyniki jasno wskazują na kluczową w tym rozwoju rolę internetu, który zdaniem ekspertów, podwoi wielkość tego segmentu hazardu z 45,8 mld $ uzyskanych w 2017 roku do 94,4 mld $ w 2024.

Na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci znaczenie kasyn w grach hazardowych stale wzrastało, stanowiąc w ostatnich latach około jednej czwartej rynku. Jeszcze w 2007 roku było to „jedynie” 20% wartości wszystkich gier hazardowych, natomiast już w 2014 roku liczba ta wzrosła do 26%. Jak szacuje Catena Media, w przyszłym roku poziom ten ma osiągnąć około 25%. Co ciekawe, w tym samym czasie notowania na przykład gier pokerowych pikują, z 19% uzyskanych w 2007 roku, do prognozowanych zaledwie 7% w roku 2021.

W badaniu wspomniano również o ogromnym znaczeniu na rynku amerykańskich kasyn, zauważając, że cztery z pięciu odnoszących największe sukcesy kasyn na świecie to amerykańskie spółki. Las Vegas Sands znajduje się na szczycie tej listy z przychodami za 2018 rok w wysokości 13,8 mld $. Za nim plasują się MGM Resorts i Caesar’s Entertainment, Galaxy Entertainment z siedzibą w Hongkongu oraz Wynn Resorts.

„Chcieliśmy dogłębnie przyjrzeć się całej branży kasyn, aby spojrzeć wstecz na to, jak wszystkie elementy tego sektora rozwijały się i zmieniły w ciągu ostatnich 20 lat, a także jak krajobraz tego rynku może ewoluować w nadchodzących latach. Wyniki są fascynujące i chociaż świat stoi obecnie w obliczu poważnych wyzwań, prognozy są pozytywne zarówno dla kasyn stacjonarnych, jak i tych online”, powiedział Joevrem Curmi, specjalista ds. produktu w Catena Media.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu