Przychody z zakładów na e-sport dynamicznie rosną

W Aktualności DNIA
- Updated

Według przeprowadzonych przez agencje 2CV i ProdegeMR badań, przychody z zakładów na e-sport mogą osiągnąć w tym roku poziom dwukrotnie wyższy od uzyskanego w 2019 roku.

Wyniki badań sugerują, że popularność zakładów stawianych na wydarzenia e-sportowe, może wzrosnąć z ubiegłorocznego poziomu 7 mld USD, do nawet 14 mld USD. Tak optymistyczna prognoza jest wynikiem poszukiwania przez graczy alternatyw dla „analogowego sportu”, który z powodu panującej pandemii jest w stanie globalnego zawieszenia.

Ankieta przeprowadzona wśród ponad tysiąca brytyjskich graczy pokazuje, że w dobie kryzysu 59% z badanych ograniczyło swoje wydatki na gry hazardowe. Z kolei 32% z nich twierdzi, że szuka bądź poszukiwało nowych dyscyplin i wydarzeń, na które można postawić zakład.

Wyniki badań pokazują również, że na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy 36% z ankietowanych graczy obstawiło zakład na przynajmniej jedno e-sportowe spotkanie, z czego 30% rozpoczęło swoją przygodę z tym typem rozgrywki w ciągu ostatniego miesiąca, czyli od momentu największego przyrostu zakażeń i wprowadzenia krajowej kwarantanny w Wielkiej Brytanii. 62% z osób, które jeszcze nie skorzystały z produktu jakim jest e-sport, jest skłonne do gry po uzyskaniu większej ilości informacji na ten temat.

Analiza pokazuje również prognozę na kolejne lata. Wynika z niej, że do 2022 roku liczba widzów e-sportu na świecie może wzrosnąć do około 644 milionów, w porównaniu z 454 milionami w roku ubiegłym. Możemy więc zakładać, że będzie to miało przełożenie na liczbę obstawiających graczy.

„Pandemia COVID-19 doprowadziła do przełożenia bądź też anulowania wielu popularnych i chętnie obstawianych dyscyplin sportowych. Jak widzimy stało się to wielką szansą dla e-sportu, który próbuje dotrzeć właśnie do tej grupy klientów. Krótkoterminowy wzrost jest nieunikniony, ale widzimy duże możliwości, aby uczynić go wzrostem długoterminowym. Najważniejsze, aby uświadomić konsumentów w jego zakresie (e-sportu) i tego, co może zaoferować, pozostawiając graczom wybór najodpowiedniejszych dla nich wydarzeń”, powiedział Martin Bradley, dyrektor ds. badań technologii i rozrywki w 2CV.

foto. StockSnap

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu