Rekordowy rok Totalizatora Sportowego

W Temat Dnia DNIA
- Updated

Jak informuje Totalizator Sportowy na swojej stronie internetowej, 2019 rok był dla Spółki rekordowy w całej, 64-letniej historii jej działalności. Obrót we wszystkich obszarach działalności spółki (wraz z dopłatami) wyniósł bowiem 10 993 859 511,34 zł. Tymczasem w 2018 roku było to „tylko”  6 119 680 876,42 zł.

TS podkreśla, że w tym kontekście można zatem mówić o rekordowym, skokowym wręcz wzroście. Wśród przyczyn tego sukcesu Spółka wymienia coraz większe zainteresowanie jedynym legalnym w Polsce kasynem online oraz rosnącą liczbę salonów gier na automatach, których jest właścicielem. Nie bez znaczenia był także znaczący wzrost sprzedaży w sieci naziemnej i produktów online spod marki LOTTO.

Sprzedaż ogółem w poszczególnych obszarach działalności spółki (gry liczbowe, loterie pieniężne, kasyno online i salony gier na automatach, przychody TWK, pozostałe usługi) osiągnęła w ubiegłym roku poziom prawie 9.9 mld złotych ( przy 5.1 mld zł w 2018 roku i  4.6 mld w 2017 roku). Dopłaty doliczane do cen stawek gier liczbowych i loterii pieniężnych to z kolei 1.1 mld zł (w 2018 roku – 1 mld zł, a w 2017 – niespełna 1 mld zł). Wzrost sprzedaży gier liczbowych i loterii pieniężnych był wyższy od średniej europejskiej.

Spółka podkreśla, że niezależnie od dopłat do gier liczbowych oraz loterii przekazała również do budżetu Państwa rekordowe  prawie 1.1 mld zł z tytułu podatku od gier (w 2017 i 2018 roku była to kwota oscylująca wokół 0.9 mld zł), tym samym przekraczając historyczny pułap 1 miliarda złotych.

Totalizator informuje również, że rok 2019 był przełomowy także z innych powodów i wskazuje między innymi:

 – 3 326 581,20 złotych – wartość pierwszej „szóstki” w Lotto, która padła 27 kwietnia 2019 roku, a której zakład został kupiony online.

– 193 396 500,00 zł – tyle wynosi od 10 maja 2019 roku rekord wysokości wygranej w Polsce. Padła ona w Eurojackpot. W puli tego dnia było aż 390 000 000 złotych, ale osoba grająca w Polsce musiała podzielić się wygraną z graczem z innego kraju.

– 11 czerwca ub. ruszyła sprzedaż dodatku do Ekstra Pensji o nazwie Ekstra Premia. Za złotówkę można dzięki niemu grać nawet o 100 000 zł. Przy maksymalnej stawce wygrana w Ekstra Premii to równy 1 000 000 zł!

– We wrześniu 2019 r. rozpoczęto udostępnianie usługi wypłat wygranych na kartę VISA oraz Mastercard w punktach sieci własnej LOTTO.

 – W grudniu 2019 roku liczba punktów sprzedaży LOTTO przekroczyła 18 000, a 1 grudnia 2019 został otwarty 200 salon gier na automatach.

– Do końca grudnia gracze kasyna online wykonali ponad 1,3 mld spinów, a na serwisie lotto.pl klienci zawarli ponad 45 milionów zakładów. Na obydwu platformach zarejestrowanych zostało ponad 320 tysięcy kont.

„Totalizator Sportowy udowodnił, że przestał być wyłącznie narodowym operatorem loteryjnym, a stał się nowoczesną spółką technologiczną, która dzięki zmianom w prawie mogła rozpocząć działalność w nowych obszarach rynku gamingowego”, podkreśla Olgierd Cieślik, Prezes Zarządu Totalizatora Sportowego. „Dzięki stałemu postępowi, uruchomieniu sprzedaży online, ciągłego rozwoju sieci salonów gier na automatach oraz punktów sprzedaży LOTTO uzyskaliśmy najlepszy wynik w naszej historii. Cały czas pracujemy nad tym, abyśmy stali się jednym z największych graczy na rynku gamingowym w tej części Europy”, dodaje Prezes TS.

Siły prasowe TS przypominają również kluczowe dla Totalizatora Sportowego zmiany w prawie, które miały miejsce w 2017 roku. Spółka zyskała wtedy nowe możliwości, np. prawo do uruchomienia międzynarodowej gry Eurojackpot, sieci salonów gier na automatach, kasyna online, a także możliwość sprzedaży gier liczbowych do Internetu. Te pozytywne zmiany oznaczały nie tylko zwiększenie przychodów Spółki, ale także ochronę graczy, ograniczenie szarej strefy w hazardzie oraz zwiększenie wpływów do budżetu państwa, podkreśla p

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu