Rośnie rynek hazardu online w Unii Europejskiej

W Aktualności DNIA
- Updated

Dochody z hazardu internetowego w Unii Europejskiej wzrosły w 2018 r. w stosunku do roku 2017. Dane opublikowane przez Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) wskazują, że 28 państw członkowskich Unii Europejskiej wygenerowało łączne przychody z hazardu internetowego na poziomie 22,2 mld EUR w 2018 r. To o 11% więcej niż w 2017 r. Największe wzrosty odnotowano w Wielkiej Brytanii.

CalvinAyre.com donosi również, iż według raportu, członkowie EGBA, w tym ci najwięksi jak Bet365, Betsson, czy GVC Holdings, wygenerowali 24% (5,4 mld EUR) przychodów z hazardu online UE w 2018 r., a liczba zawartych u nich zakładów 31,6 mld zakładów w 2018 r.

Członkowie EGBA mogli pochwalić się w badanym okresie 16,5 mln aktywnych klientów. Klienci ci średnio stawiali zakład co dwa i pół dnia, co z punktu widzenia operatorów stanowi znaczący postęp w stosunku do roku 2017 r. Wpływ na przyciągnięcie klientów i zwiększenie częstotliwości ich gry miały Mistrzostwa Świata w piłce nożnej rozegrane zeszłego lata.

Podkreślenia wymaga, że aż 34,2% udziału w przychodach online na terenie UE wygenerowano w Wielkiej Brytanii. To ponad trzykrotnie więcej niż w zajmujących drugie miejsce w Niemczech. Kolejna w rankingu była Francja (8,8%), która nieznacznie wyprzedziła Włochy (8,1%). Na kolejnym, piątym, miejscu uplasowała się Szwecja z 5,2% udziału.

Dominującą formą hazardu internetowego niezmiennie pozostają zakłady sportowe, które mają 42,5% udziału w przychodach. Kasyna zajmują drugie miejsce z 32,4%. Trzecie miejsce z 12,6% przychodu zajęły loterie online. Kolejne są poker (5%) i bingo (4,3%). Co ciekawe, według opublikowanych danych, aż 63% zawartych zakładów zostało zawartych w trybie „na żywo”.

Najczęściej używanym narzędziem służącym do zawierania zakładów pozostają wciąż komputery stacjonarne. Za ich pośrednictwem zawarto 57% zakładów. Fachowcy przewidują jednak, że do 2022 r. udział ten spadnie do 44%. Przyczyną jest tu oczywiście nieustanny wzrost liczby urządzeń mobilnych.

Foto. GerdAltmann

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu