Rosyjscy bukmacherzy oferują zakłady związane z COVID-19

W Aktualności DNIA
- Updated

Po zawieszeniu do 17 kwietnia wszystkich wydarzeń sportowych w Rosji, niektórzy lokalni operatorzy zaczęli oferować zakłady dotyczące rozwoju pandemii COVID-19, donosi portal gamblinginsider.

Rosyjskie strony hazardowe Betcity i Parimatch kilka dni temu wprowadziły do swojej ofertę zakładów związanych z wirusem COVID-19. Betcity proponuje takie zakłady jak:  

  • „Czy WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) ogłosi stworzenie szczepionki przeciwko COVID-19 do 31 grudnia 2020 oku.”
  • „Czy WHO ogłosi koniec pandemii COVID-19 przed 1 stycznia 2021 roku.”

Drugi z operatorów, Parimatch daje możliwość obstawiania poniższych zakładów:

  • „Czy Rosja nałoży na swoich obywateli ograniczenia w przemieszczaniu się?”
  • „Czy Rosja zakaże publicznych zgromadzeń?”

Wspomniani bukmacherzy nie są pierwszymi, którzy próbują wykorzystać kryzys związany z koronawirusem. W połowie marca holenderski regulator zapowiedział, że podejmie surowe kroki wobec nielegalnych dostawców gier online, próbujących wykorzystać zawieszenie działalności naziemnych punktów bukmacherskich i kasyn, reklamując swoje witryny jako wolne od wirusa („corona-free”).

Wiele europejskich organów regulacyjnych zareagowało już na obecną trudną sytuację i wezwało  licencjobiorców do zapewnienia odpowiedniej ochrony swoim klientom, uznając jednocześnie ten temat za priorytetowy.

Malta Gaming Authority jako jeden z pierwszych regulatorów zalecił swoim licencjobiorcom dostarczanie „społecznie odpowiedzialnej komunikacji marketingowej w odniesieniu do COVID-19”. Z kolei brytyjska UKGC (Komisja ds. Hazardu) uczuliła operatorów, że ochrona klientów i odpowiedzialny marketing są w tym momencie najistotniejsze, biorąc pod uwagę dużą liczbę gracy przebywających obecnie w domu. Więcej pisaliśmy o tym kilka dni temu. Podobnie postąpił rząd Hiszpanii, który w związku z epidemią i troską o osoby mające problemy z hazardem, nakazał ograniczenie reklamy hazardu online.

foto. ElliotAlderson

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu