Ruszają konsultacje w sprawie ograniczeń reklamowych w Belgii

W Aktualności DNIA
- Updated

W związku z ostatnio przyjętymi ograniczeniami dotyczącymi reklam hazardu, Belgijska Komisja ds. Gier (BGC) rozpoczęła konsultacje z operatorami branży hazardowej. Celem rozmów jest zrozumienie perspektyw i wyzwań stojących przed podmiotami działającymi na rynku, aby zapewnić pełną zgodność z nowymi wytycznymi dotyczącymi reklam hazardu, możemy przeczytać na portalu casino.buzz.

Operatorzy mogą przesyłać regulatorowi swoje uwagi i sugestie do 4 października. Ponadto ci, którzy posiadają licencje, w późniejszym terminie będą mieli okazję do przedstawienia swoich spostrzeżeń oraz do podzielenia się pomysłami z podkomisją nadzorującą konsultacje.

Pomysł narodził się po tym, jak belgijski rząd stwierdził, że reklamy hazardu są „wszechobecne”, czego potwierdzeniem miał być ponad 1 milion użytkowników, którzy identyfikują się z podmiotami tej branży. Dzięki nowym przepisom, promowanie w telewizji gier kasynowych zostało całkowicie zakazane. Ponadto, zostały również ograniczone reklamy zakładów sportowych, czego wynikiem jest zakaz ich emitowania przed, podczas i po wydarzeniach sportowych. Belgowie zakazali również promowania ofert bonusowych na stronach internetowych operatorów oraz ofert typu cash-back, które są tak bardzo popularne i pożądane przez graczy, chociażby w naszym kraju.

Jeśli chodzi o restrykcje nałożone na graczy, najważniejszą z nich jest wprowadzony limit wpłat, który nie może przekroczyć kwoty 500 € tygodniowo. Bardzo możliwe, że zostanie on jeszcze zmniejszony. Gracze mają możliwość zwiększenia limitu, ale jego wdrożenie musi poprzedzić kontrola kredytowa.

Belgijskie prawno nakazuje również, aby wszystkie reklamy hazardu zawierały w swojej treści komunikat „Jouez avec modération” (tłumaczenie: „graj z umiarem”). Hasło to powinno pojawić się na co najmniej 4% powierzchni reklamowej wykorzystywanej do promowania produktu hazardowego.

Foto. waldomiguez

Zobacz też

Londyn

Wielka Brytania. Zmiany w programach VIP i reklamie online

W Wielkiej Brytanii programy VIP będą ograniczone do klientów w wieku powyżej 25 lat. Nowe rozwiązania zostaną wprowadzone przez

Czytaj więcej...

eWinner celuje w żużel

Gdyński bukmacher eWinner został przedstawiony jako sponsor tytularny pierwszej ligi żużlowej i oficjalny sponsor PGE Ekstraligi. eWinner dołączył do

Czytaj więcej...

Nowy organ nadzoru w Singapurze

Singapurskie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zapowiedziało, że do 2021 r. powoła nowy scentralizowany organ nadzorujący lokalny rynek hazardowy. Organ regulacyjny ds. Gier

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu