Rząd francuski rozpoczyna prywatyzację FDJ

W Aktualności DNIA
- Updated

Francuski operator loterii Francaise des Jeux (FDJ) zostanie sprywatyzowany w ciągu czterech najbliższych miesięcy, poinformował francuski minister finansów.

Podczas konferencji zorganizowanej przez francuskie stowarzyszenie przedsiębiorców MEDEF, francuski minister finansów Bruno Le Maire potwierdził, że proces prywatyzacji już się rozpoczął. „Rozpoczęliśmy prywatyzację Francaise des Jeux, która wejdzie w życie w nadchodzących miesiącach” –  powiedział Le Maire.

Nie podano harmonogramu oraz terminu ukończenia tego procesu, ale wielu znawców francuskiego rynku uważa, że ​​nie zakończy się on w pełni do końca 2019 r. Zgodnie z „Planem wzrostu i transformacji biznesu” (PACTE), który wszedł w życie w maju br., sprzedane zostaną udziały w wielu przedsiębiorstwach państwowych, w tym FDJ, Group ADP – francuskiej grupie zarządzającej portami lotniczymi, czy spółce gazowej ENGIE.

Decyzja francuskiego rządu jest częścią szerszej strategii pobudzenia francuskiej gospodarki, poprzez sprzedaż aktywów należących do państwa. Rząd francuski jest obecnie właścicielem większościowego (72%) udziału w FDJ, ale w ramach procesu prywatyzacji planuje zmniejszyć swój udział do 20% .

FDJ odnotował wzrost GGR o 5%, rok do roku, w pierwszej połowie 2019 r. do kwoty €944 mln. Łączna kwota postawionych przez graczy pieniędzy wzrosła zaś w tym samym okresie o 7%, do €8,42 mld.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu