Silny wzrost francuskiego rynku gier online

W Aktualności DNIA
- Updated

Francuski regulator gier hazardowych – ARJERL – opublikował raport wyników krajowych operatorów hazardu online za IV kwartał 2018 roku.

W ostatnich trzech miesiącach 2018 r. przychody z zakładów sportowych wzrosły o 51% do €1,06 mld i był to rekordowy kwartał od czasu uregulowania rynku w 2010 r. Dobry wynik przełożył się również na GGR, który w tym okresie wyniósł €215 mln (+32%).

Najwięcej przychodów wygenerowały zakłady na piłkę nożną (€663 mln), koszykówkę (€162,7 mln) i tenisa (€111,4 mln).

W całym 2018 r. internetowi bukmacherzy przyjęli zakłady za łączną kwotę €3,9 mld, co stanowiło wzrost aż o 56% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Całkowity GGR wyniósł w ubiegłym roku €691 mln.

Zyski były niewątpliwie napędzane były przez Mistrzostwa Świata w piłce nożnej, ale wyniki z ostatniego kwartału pokazują, że tempo wzrostu utrzymało się nawet po zakończeniu najważniejszego futbolowego święta.

Poker online nie może się pochwalić tak doskonałymi wynikami jak zakłady bukmacherskie, ale nie są one tragiczne. Roczny GGR wzrósł o 5% do kwoty €258 mln, stawki w grach stolikowych wzrosły o 15%, a opłaty turniejowe o 11%.

Internetowe zakłady konne również odnotowały 5% wzrost względem roku poprzedniego i osiągnęły przychody w wysokości €1,05 mld.

Liczba aktywnych graczy w całym roku wzrosła aż o 40%, co przełożyło się na rekordowy GGR w wysokości €1,205 mld.

Podczas gdy ogólne liczby są bardzo pozytywne, ARJEL ostrzegł przed „niestabilnością”, jeśli rząd nie spełni swojego zobowiązania względem opodatkowania internetowych podmiotów, którzy obecnie płacą 5,7% podatku od obrotu. ARJEL twierdzi, że rozsądna stawka podatku od GGR pomogłaby dostosować francuski rynek do większości europejskich odpowiedników i utrzymać tempo wzrostu.

fot. Cecile Hournau / unsplash

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu