Spadek liczby reklam hazardowych oglądanych przez brytyjskie dzieci

W Aktualności DNIA
- Updated

Brytyjski organ regulacyjny ds. reklamy ujawnia, że dzieci na Wyspach oglądały w 2018 roku średnio 3,2 reklamy hazardu tygodniowo.

Według najnowszych danych agencji Advertising Standards Authority (ASA) liczba reklam hazardowych oglądanych przez dzieci w brytyjskiej telewizji spadła do wspomnianych 3,2 tygodniowo w 2018 r. z liczby 4,4 w 2013 r.

Podkreślić trzeba, że pomimo znacznego spadku w okresie 5 lat, w 2018 r. wynik był i tak wyższy niż w 2008 r. (średnio 2,2 reklam oglądanych przez dzieci tygodniowo). Przypomnijmy, że rok 2008 był pierwszym, w którym reklamy hazardu były emitowane w telewizji w Wielkiej Brytanii.

ASA informuje również, że większość telewizyjnego marketingu hazardowego oglądanego przez dzieci od 2011 r. pochodzi z branż bingo, loterii i zdrapek. Reklamy hazardowe stanowiły 2,2% wszystkich reklam oglądanych przez dzieci w Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku.

Dane ASA wskazują, że dzieci widziały średnio jedną reklamę hazardową w telewizji na każde pięć widzianych przez dorosłych w 2018 r., podczas gdy wskaźniki ekspozycji spadły z 38,6% w 2008 r. do 20,4% w 2018 r. Spadek ten jest wynikiem zmian w nawykach oglądania przez dzieci telewizji na przestrzeni lat, wraz z większym przejściem z telewizji konwencjonalnej na media internetowe i streaming.

Brytyjczycy liczą, że kontakt dzieci z reklamami związanymi z hazardem spadnie jeszcze bardziej już w przyszłym roku w wyniku zakazu reklamowania zakładów sportowych typu „whistle-to-whistle”, czyli reklam w czasie widowisko sportowych na żywo.

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu