Stanowcza opinia EGBA w sprawie planowanych zmian hiszpańskiego prawa hazardowego

W Aktualności DNIA
- Updated

Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) wypowiedziało się w sprawie planowanych w Hiszpanii zmian prawa hazardowego. Organizacja radzi hiszpańskiemu rządowi, aby nowe przepisy były „wyważone, proporcjonalne i zaprojektowane w taki sposób, aby wspierały, a nie osłabiały rynek regulowany”.

Oświadczenie stowarzyszenia jest pokłosiem wypowiedzi przedstawicieli partii politycznych tworzących nowy rząd Hiszpanii. Władze hiszpańskie jasno deklarują, że zamierzają wprowadzić nowe przepisy dotyczące hazardu. Ważnym elementem tych regulacji mają być dodatkowe środki ochrony konsumentów, a także bardziej surowe ograniczenia reklamy gier hazardowych oraz kwestie opodatkowania gier hazardowych online.

Sekretarz generalny European Gaming and Betting Association, Maarten Haijer, powiedział: „W przeszłości w różnych jurysdykcjach obserwowaliśmy wprowadzanie środków ochrony konsumentów, które odnosiły w rzeczywistości skutek odwrotny do zamierzonego, ponieważ popychały graczy w kierunku nielegalnych stron internetowych, które narażają ich na niebezpieczne praktyki i brak możliwości odwołania w przypadku naruszania ich praw konsumenckich. Hiszpański rząd powinien zwrócić uwagę na to ryzyko i dopilnować, aby nowe środki uwzględniały potrzebę zapewnienia wysokiego poziomu uczestnictwa graczy na hiszpańskim rynku regulowanym, a nie rynku offshore”.

Sekretarz EGBA dodał również, że szczególnie istotne i delikatne są kwestie związane z reklamą gier hazardowych, która jest według niego istotnym instrumentem kierującym graczy do stron z grami i zakładami, które posiadają hiszpańską licencję, a trzymającym ich z dala stron internetowych nielegalnych operatorów.

„O ile nam wiadomo, nie ma badań, które wykazałyby, że ilość reklam hazardu wpływa na ryzyko problemów związanych z uprawianiem hazardu. Jednocześnie EGBA oczywiście uznaje potrzebę zapewnienia odpowiedzialności za reklamy i pomaga chronić wrażliwych konsumentów i nieletnich”, powiedział również Maarten Haijer. Bez wątpienia teza zawarta w pierwszym zdaniu przez wielu zostanie uznana za kontrowersyjną. Haijer wskazuje jednak, że „Reklamy odgrywają ważną rolę w informowaniu konsumentów o tym, które strony internetowe są licencjonowane w Hiszpanii oraz gdzie mogą grać w bezpiecznym i regulowanym środowisku”.

„Chociaż zdajemy sobie sprawę, że organy regulacyjne lub opinia publiczna mogą uznać reklamę hazardu za nadmierną, konieczne jest jednak utrzymanie pewnego jej poziomu, aby zapewnić, że konsumenci pozostaną na regulowanym, legalnym rynku”, zakończył swoje oświadczenie sekretarz EGBA.

Hiszpański rząd i regulator nie odniosły się jeszcze do oświadczenia Europejskiego Stowarzyszenia Gier i Zakładów.

Zobacz też

Holandia. KSA wzywa do usunięcia automatów z parków rozrywki

Kansspelautoriteit (KSA), holenderski organ ds. gier hazardowych, zapowiedział, że wprowadzi zmiany w obowiązujących przepisach, zgodnie z którymi automaty do

Czytaj więcej...

Spółka Novomatic z niemiecką licencją na zakłady

Novomatic Group uzyskało licencję na oferowanie zakładów sportowych w Niemczech. Operator na terenie naszych zachodnich sąsiadów będzie działał za

Czytaj więcej...

Bukmacherzy – dlaczego produkt jest tak ważny?

Polska branża zakładów bukmacherskich została zdominowana przez dwie najpopularniejsze marki, które wspólnie kontrolują ponad 3/4 rynku. Mowa tu oczywiście

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu