Swansea zmienia podejście do sponsoringu

W Aktualności DNIA
- Updated

Jak donosi portal www.igamingbusiness.com, znany klub piłkarski, Swansea City, rozpoczął nowy projekt związany z ideą promowania odpowiedzialnego hazardu. Celem klubu jest ochrona kibiców przed szkodami związanymi z hazardem oraz edukacja graczy w zakresie ryzyka związanego z zakładami sportowymi.

Klub, który ma siedzibę w Walii, jednak występuje w angielskiej Premier League, podjął szereg zobowiązań dotyczących zarządzania jego relacjami z operatorami gier hazardowych. Akcja pod nazwą „Odpowiedzialna gra hazardowa” stanowi część szerszej inicjatywy Swansea, w ramach której grupa fanów drużyny wyznaczona zostanie do współpracy z klubem przy podejmowaniu decyzji dotyczących różnych kwestii związanych z jego działaniem. Jednym z nich jest student Ben Church, który odegrał istotną rolę wspomagając klub właśnie w opracowaniu nowego planu odpowiedzialnego hazardu.

Klub podkreśla, że będzie nadal współpracował z partnerami hazardowymi, jednak wprowadzi szereg nowych ograniczeń dotyczących takiego partnerstwa. W założeniu, ma to ograniczyć reklamy zakładów na oficjalnej stronie klubu, w kanałach mediów społecznościowych, materiałach marketingowych, a także podczas meczów drużyny i akcjach organizowanych przez klubową społeczność. Ponadto klub ma zamiar wysłać wszystkich swoich zawodników na szkolenia w ramach program edukacji bukmacherskiej, a także zapewnić im, w razie potrzeby,  dostęp do sieci wsparcia i leczenia problemów związanych z hazardem.

„Swansea City uważa, że ​​sponsorowanie przez firmy bukmacherskie musi być prowadzone w sposób społecznie odpowiedzialny”, powiedział 18-letni Church. „Powinien dążyć do zrównoważenia promocji hazardu ze środkami umożliwiającymi zachowanie bezpieczeństwa grających, którzy mogą być zagrożeni uzależnieniem od hazardu lub już są uzależnieni od hazardu. Odpowiedzialny hazard to obszar, który mnie pasjonuje i mam nadzieję, że będę w tym zakresie wsparciem”, dodał.

Swansea City to kolejny profesjonalny klub piłkarski z Wysp Brytyjskich, który popiera odpowiedzialne uprawianie hazardu. Wiele innych drużyn połączyło już siły ze znanym operatorem Paddy Power w kampanii bukmacherskiej „Save Our Shirt”.

Zapoczątkowany w ramach partnerstwa z Huddersfield Town FC program Save Our Shirt ma na celu przekonanie operatorów zakładów bukmacherskich, aby zaprzestali zawierania umów sponsorowania, w których jako nośniki reklam wykorzystywane są koszulki piłkarskie. W międzyczasie GVC Holdings przekazało środki sponsorskie na rzecz organizacji charytatywnej GambleAware.

Inicjatywa podjęta przez Swansea jest zatem kolejnym przykładem działań nakierunkowanych na promowanie odpowiedzialnego uprawiania hazardu. Problematyka ta w ostatnich miesiącach coraz częściej pojawia się na Wyspach, co wydaje się świadczyć o rosnącej świadomości zarówno wśród klubów piłkarskich, jak i wśród firm bukmacherskich, które coraz mocniej dbają o ten element swojego rynkowego wizerunku.

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu