Swansea zmienia podejście do sponsoringu

W Aktualności DNIA
- Updated

Jak donosi portal www.igamingbusiness.com, znany klub piłkarski, Swansea City, rozpoczął nowy projekt związany z ideą promowania odpowiedzialnego hazardu. Celem klubu jest ochrona kibiców przed szkodami związanymi z hazardem oraz edukacja graczy w zakresie ryzyka związanego z zakładami sportowymi.

Klub, który ma siedzibę w Walii, jednak występuje w angielskiej Premier League, podjął szereg zobowiązań dotyczących zarządzania jego relacjami z operatorami gier hazardowych. Akcja pod nazwą „Odpowiedzialna gra hazardowa” stanowi część szerszej inicjatywy Swansea, w ramach której grupa fanów drużyny wyznaczona zostanie do współpracy z klubem przy podejmowaniu decyzji dotyczących różnych kwestii związanych z jego działaniem. Jednym z nich jest student Ben Church, który odegrał istotną rolę wspomagając klub właśnie w opracowaniu nowego planu odpowiedzialnego hazardu.

Klub podkreśla, że będzie nadal współpracował z partnerami hazardowymi, jednak wprowadzi szereg nowych ograniczeń dotyczących takiego partnerstwa. W założeniu, ma to ograniczyć reklamy zakładów na oficjalnej stronie klubu, w kanałach mediów społecznościowych, materiałach marketingowych, a także podczas meczów drużyny i akcjach organizowanych przez klubową społeczność. Ponadto klub ma zamiar wysłać wszystkich swoich zawodników na szkolenia w ramach program edukacji bukmacherskiej, a także zapewnić im, w razie potrzeby,  dostęp do sieci wsparcia i leczenia problemów związanych z hazardem.

„Swansea City uważa, że ​​sponsorowanie przez firmy bukmacherskie musi być prowadzone w sposób społecznie odpowiedzialny”, powiedział 18-letni Church. „Powinien dążyć do zrównoważenia promocji hazardu ze środkami umożliwiającymi zachowanie bezpieczeństwa grających, którzy mogą być zagrożeni uzależnieniem od hazardu lub już są uzależnieni od hazardu. Odpowiedzialny hazard to obszar, który mnie pasjonuje i mam nadzieję, że będę w tym zakresie wsparciem”, dodał.

Swansea City to kolejny profesjonalny klub piłkarski z Wysp Brytyjskich, który popiera odpowiedzialne uprawianie hazardu. Wiele innych drużyn połączyło już siły ze znanym operatorem Paddy Power w kampanii bukmacherskiej „Save Our Shirt”.

Zapoczątkowany w ramach partnerstwa z Huddersfield Town FC program Save Our Shirt ma na celu przekonanie operatorów zakładów bukmacherskich, aby zaprzestali zawierania umów sponsorowania, w których jako nośniki reklam wykorzystywane są koszulki piłkarskie. W międzyczasie GVC Holdings przekazało środki sponsorskie na rzecz organizacji charytatywnej GambleAware.

Inicjatywa podjęta przez Swansea jest zatem kolejnym przykładem działań nakierunkowanych na promowanie odpowiedzialnego uprawiania hazardu. Problematyka ta w ostatnich miesiącach coraz częściej pojawia się na Wyspach, co wydaje się świadczyć o rosnącej świadomości zarówno wśród klubów piłkarskich, jak i wśród firm bukmacherskich, które coraz mocniej dbają o ten element swojego rynkowego wizerunku.

Zobacz też

Wielka Brytania. Zgoda CMA na fuzję Flutter Entertainment i The Stars Group

We wtorek brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) poinformował opinię publiczną, że w jego ocenie połączenie hazardowych gigantów, Flutter

Czytaj więcej...

Od kwietnia nowe regulacje reklamowe w Danii

Z początkiem kwietnia w Danii wchodzą w życie nowe przepisy marketingowe. Regulacje te nakładają na operatorów hazardowych obowiązek zamieszczania

Czytaj więcej...

Zmiany w belgijskiej loterii w związku ze znacznym spadkiem sprzedaży

Belgium National Lottery wprowadza duże zmiany w związku z ogromnym spadkiem sprzedaży swoich produktów wywołanym pandemią koronawirusa.Jak donosi The Brussels Times,

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu