Szwecja: Spelinspektionen rusza z kampanią edukującą społeczeństwo

W Aktualności DNIA
- Updated

Szwedzki regulator Spelinspektionen rozpocznie ogólnokrajową kampanię mającą na celu uświadomienie społeczeństwa w kwestiach związanych z przepisami dotyczącymi hazardu w tym kraju, informuje branżowy portal igamingbusiness.

Kampania, której start planowany jest w najbliższych dniach potrwa dwa tygodnie i wykorzysta takie nośniki informacji jak billboardy, gazety oraz inne dostępne kanały cyfrowe. Budżet przeznaczony na kampanię to około 2,5 mln SEK (269 900 USD), co według Spelinspektionen jest stosunkowo małą kwotą w porównaniu z inwestycjami reklamowymi firm hazardowych.

Anders Sims, menedżer odpowiedzialny za komunikację w Spelinpektionen stwierdził, że niezwykle ważne jest, aby opinia publiczna miała świadomość działań władz i regulatora. „ Mamy nadzieję, że mówiąc o tym, czym jest Spelinspektionen, czym się zajmuje, a przede wszystkim dlaczego prowadzi swoją działalność sprawimy, że rynek stanie się bezpieczniejszy dla wszystkich graczy” – wyjaśnił Sims.

W ostatnim czasie Spelinspektionen podjął działania przeciwko wielu operatorom w związku z szeregiem wykroczeń popełnionych przez nich w tym roku. Dla przykładu, w czerwcu br. regulator cofnął nawet licencję znanemu operatorowi Global Gaming z powodu „poważnych niedociągnięć” w praktykach biznesowych, w tym uchybień związanych z odpowiedzialnym hazardem i przeciwdziałaniem praniu pieniędzy.

Rygor wprowadzony przez Spelinspektionen skłonił lokalne stowarzyszenie operatorów Branschföreningen för Onlinespel (BOS) do zaskarżenia deycyzji regulatora. Powołano się przy tym na argument braku jasności przepisów dotyczących hazardu. Planowana kampania ma wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Sims oświadczył, że kolejnym z powodów jej uruchomienia jest też zachęcenie potencjalnych klientów do gry z licencjonowanymi operatorami hazardowymi.

Zobacz też

Holandia. KSA wzywa do usunięcia automatów z parków rozrywki

Kansspelautoriteit (KSA), holenderski organ ds. gier hazardowych, zapowiedział, że wprowadzi zmiany w obowiązujących przepisach, zgodnie z którymi automaty do

Czytaj więcej...

Spółka Novomatic z niemiecką licencją na zakłady

Novomatic Group uzyskało licencję na oferowanie zakładów sportowych w Niemczech. Operator na terenie naszych zachodnich sąsiadów będzie działał za

Czytaj więcej...

Bukmacherzy – dlaczego produkt jest tak ważny?

Polska branża zakładów bukmacherskich została zdominowana przez dwie najpopularniejsze marki, które wspólnie kontrolują ponad 3/4 rynku. Mowa tu oczywiście

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu