Szwedzki Enlabs coraz śmielszy we Wschodniej Europie

W Aktualności DNIA
- Updated

Enlabs, szwedzki podmiot iGaming’owy notowany na giełdzie w Sztokholmie, zdecydował się na zakup jednego z naziemnych operatorów gier na Białorusi, informuje portal gamblerspost. Firma podpisała już list intencyjny w sprawie przejęcia anonimowej spółki białoruskiej, która choć aktualnie nie posiada krajowej licencji iGaming’owej spełnia warunki jej uzyskania.

Zgodnie z oświadczeniem prasowym, Enlabs traktuje przejęcie jako „strategicznie bardzo ważne” dla ekspansji na regulowanym białoruskim rynku gier online. Posunięcie to jest kontynuacją rozwoju firmy na wschodzie Europy. Szwedzi są już obecni w takich krajach jak Estonia, Łotwa i Litwa.

„Mamy długoletnie doświadczenie oraz wiedzę z sąsiednich rynków. Jesteśmy głęboko przekonani o naszych szansach na sukces także na Białorusi, kraju, który pod względem liczby ludności można stawiać mniej więcej na równi z innymi nadbałtyckimi państwami i o łącznej wartości rynku gier wynoszącej ponad 500 milionów euro” – powiedział dyrektor generalny i prezydent Enlabs, Robert Andersson.

„Oczekujemy silnego rozwoju rynku, na którym chcemy zostać liderem. Przejęcie jest w pełni zgodne z naszą strategią koncentrowania się na nadbałtyckich krajach oraz podobnym im, a prace nad zdobyciem licencji dla gier online rozpoczną się natychmiast”– dodał Anderson.

Nowe przepisy regulujące białoruski rynek, weszły w życie 1 kwietnia 2019 roku, a techniczne blokowanie operatorów nie posiadających licencji rozpocznie się w kwietniu 2021 roku. Operatorzy zainteresowani uzyskaniem lokalnej licencji muszą spełnić kilka rygorystycznych kryteriów, między innymi muszą posiadać kilkuletnie doświadczenie w obsłudze naziemnych obiektów oferujących gry hazardowe oraz posiadać kapitał w wysokości około 1 miliona euro.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu