Szwedzki regulator zaostrzy przepisy odnośnie reklamy?

W Aktualności DNIA
- Updated
Szwecja flaga

Szwedzki rynek gier hazardowy online został „uwolniony” 1 stycznia 2019r. i od tego czasu pojawiło się na nim ponad 100 zagranicznych operatorów. Każdy z nich musiał wcześniej uzyskać krajową licencję.

Wiele dużych europejskich marek przejawiało swoje ambicje do części rynku i każda z nich zainwestowała spore nakłady finansowe w działania marketingowe. Cała sytuacja sprawiła, że krajowy regulator hazardu – Spelinspektionen – zaczął bardzo poważnie myśleć nad zaostrzeniem przepisów dotyczących reklamy.

Wszystkie podmioty działające na rynku zostały poproszę o skonsultowanie się z regulatorem w sprawie prowadzonych reklam i uzyskania orzeczenia czy są one zgodne z prawem.

Operatorzy, którzy naruszą zasady mogą narazić się na kary pieniężne, a w ekstremalnych przypadkach na cofnięcie licencji.

Spelinspektionen planuje również wprowadzić limity odnośnie czasu emitowanie reklam w radiu i telewizji, bo wygląda na to, że sytuacja zaczyna wymykać się spod kontroli władz.

fot. Jonathan Brinkhorst / unsplash

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu