Technologia w Louisville

W Aktualności DNIA
- Updated
Louisville

Tegoroczna edycja Breeders’ Cup, czyli jednej z większych amerykańskich gonitw, pełna będzie technologicznych nowinek, które pozwolą przeżywać widowisko w zupełnie nowy sposób. To zdecydowanie dobry krok, dla branży wyścigów i zakładów konnych, która musi walczyć o cyfrowego, młodego klienta. Rozgrywany na torze Churchill Downs w Louisville 2 i 3 listopada Breeders’ Cup, to jeden ze światowych klasyków, który przyciąga zainteresowanie widzów z całego świata. Pula nagród głównej gonitwy to ponad 6 mln USD.

Palącym wyzwaniem organizatorów gonitw z całego świata jest podnoszenie atrakcyjności oferowanego widowiska, a w szczególności jego percepcji dla widzów poza torem. Transmisja z Breeders’ Cup dostępna z poziomu urządzeń mobilnych już nie zaskakuje, ale zapowiedziane wykorzystanie virtual reality, streamingu z kamer umieszczonych na koniach, dżokejach i dronach to duża zmiana i krok by dorównać konkurencji największych sportowych widowisk, które szczególnie w USA są na niezwykle wysokim poziomie.

Management Churchill Downs za cel obrał maksymalnie szerokie dotarcie do odbiorców, stąd też np. możliwość wykorzystania prostych rozwiązań na bazie smartfonów jak Google Cardboard do odkrywania możliwości virtual reality i podziwiania przekazu live z kilku kamer w perspektywie 360 stopni. Wszystko z aktualizowanym na bieżąco kompletem danych o koniach, jeźdźcach, trenerach i kursach zakładów oraz łatwym dostępem m.in. przez stronę Breederscup.com, aplikację, kanał YouTube, Google Daydream i Oculus Go.

Realizowany przez kilkunastoosobowy zespół techników przekaz ma dotrzeć do widza niezależenie od tego gdzie jest, na jakim urządzeniu chce śledzić wyścigi i jakie treści w danej chwili oglądać. To ogromne wyzwanie organizacyjne, ale i jedyna droga do budowania popularności wyścigów. Moment gdy na torze znajdziemy więcej specjalistów od teleinformatyki niż stajennych jest zapewne bliski.

fot. Mathew Schwartz / Unsplash

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu