Totalizator Sportowy ma 60 lat za sobą. Teraz wchodzi w nowy etap rozwoju

W Temat Dnia DNIA
- Updated

Ponad 60-letnia historia i największe zmiany w działalności Totalizatora Sportowego zaprezentowane zostały w opublikowanym na stronie internetowej spółki Raporcie Odpowiedzialności Społecznej. Dokument oparty został głównie na danych z lat 2017-2018 i stanowi kompendium wiedzy o Totalizatorze Sportowym.

Przełomowym momentem działalności spółki był rok 2017, w którym na mocy znowelizowanej ustawy o grach hazardowych powierzono jej budowę salonów gier na automatach, umożliwiono organizację kasyna internetowego, jak i wejście do międzynarodowego konsorcjum Eurojackpot.  Moment ten pozwolił również uruchomić internetową sprzedaż produktów, które do tej pory można było nabyć wyłącznie w sieci naziemnej. Podejmowane obecnie przez menadżerów spółki działania koncentrują się na rozwoju nowych produktów i rozbudowie systemów informatycznych.

Priorytety Totalizatora

Jak zapewnia  prezes TS Olgierd Cieślik wciąż kluczowe dla działalności firmy pozostają: zapewnienie bezpieczeństwa grających, poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, które sprostają potrzebom rynku gamingowego, gromadzenie funduszy na rzecz rozwoju polskiego sportu, kultury i społeczeństwa obywatelskiego oraz na rzecz profilaktyki uzależnień, a także wsparcie walki z szarą strefą w obszarze gier hazardowych.

 – Na działalności spółki spoczywa wielka odpowiedzialność. Dzięki rosnącej sprzedaży naszych produktów środki przeznaczone na wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej każdego roku są liczone w setkach milionów złotych. W procesie budowy potęgi rodzimego sportu i kultury aktywnie uczestniczą gracze LOTTO, którzy mają pełne prawo nazywać się największymi mecenasami sportu i kultury. Wygrywa polski sport i kultura, wygrywają nasi gracze – wygrywamy razem! – nie kryje zadowolenia prezes TS.

Raport

Raport Odpowiedzialności Społecznej podzielony został na kilka obszarów.  W pierwszej jego części autorzy przywołują historię spółki. Druga część natomiast skupia się na problematyce strategii i zarządzania. „Wygrywamy razem” – to nowe hasło, idea przewodnia Totalizatora. Klienci wygrywają nie tylko dla siebie, bowiem część ich pieniędzy, poprzez odprowadzane do budżetu państwa dopłaty, współfinansują inwestycje w sport, kulturę i sektor pozarządowy.  Do 2020 r. strategia spółki koncentrować się ma na kilku obszarach. Pierwszym, najważniejszym jest klient („Klient w centrum uwagi”). Z myślą o nim kontynuowane są prace nad likwidacją barier zakupowych (płatności kartą), przygotowywane i wdrażane są nowe usługi i gry. Dzięki rejestrowi gracza, czyli centralnej bazie danych, możliwe będzie także zarządzanie ofertą i jej dostosowywanie do realnych oczekiwań i stylu gry klienta. Kolejny cel strategiczny zakłada wejście Totalizatora na nowe rynki gamingowe. Nowe produkty i usługi wymagają wsparcia technologicznego, dlatego spółka już dziś przygotowuje się do stworzenia funduszu inwestycyjnego, którego celem będzie inwestowanie w firmy z potencjałem do tworzenie nowoczesnych systemów sprzedaży gier online. Oprócz funduszu Totalizator zamierza utworzyć centrum rozwoju oprogramowania, które będzie zaopatrywało grupę w rozwiązania technologiczne i gry. Podejmowane przez spółkę wyzwania, w tym szczególnie realizacja monopolu hazardowego państwa, wymuszają na spółce projektowanie zamierzeń strategicznych również w obszarze finansów. Trzeba zbilansować potrzeby klientów i właściciela, stawiając przede wszystkim na gry o częstych wygranych i relatywnie wysokim zwrocie dla gracza. Takie rozwiązania mają na celu ochronę prowadzonej aktualnie działalności w zakresie gier liczbowych i loterii pieniężnych przed konkurencją ze strony innych form hazardu.

Pracownicy i klienci TS

Raport TS, w kolejnych swoich częściach, koncentruje się na informacjach dotyczących jej pracowników i klientów. Dziś  TS zatrudnia ponad 3 tys. osób –  1575 pracowników biurowych oraz 1582 sprzedawców sieci własnej. W związku z wejściem na nowe rynki gamingowe kwitnie także współpraca ze specjalistami posiadającymi niszowe kompetencje i wiedzę z obszaru nowoczesnych technologii. Specjaliści próbują w swoim raporcie nakreślić profil typowego klienta TS. Pozyskane dane wykorzystują m.in. w procesie tworzenia polityki ochrony osób małoletnich przed uzależnieniami od hazardu.

W sposób szczególny w raporcie podkreśla się zaangażowanie spółki w realizację polityki odpowiedzialnej sprzedaży produktów Lotto. Do wszystkich sprzedawców kierowane są komunikaty dotyczące bezpieczeństwa gry oraz zmian w przepisach prawnych. W ostatnich dwóch latach spółka przeszkoliła w tym zakresie niemal 50 tys. osób. Od kilku lat Totalizator prowadzi także projekt audytów „tajemniczy klient”. Jego efektem jest skontrolowanie ponad 60 tys. kolektur.

Inicjatywy TS

Pozytywny wizerunek spółki i jej nowych marek umacnia niemal ciągłe zaangażowanie w liczne inicjatywy i projekty związane ze wspieraniem sportu,  kultury, edukacji historycznej. W ostatnim czasie kontynuowano np. projekt „Lotto. Gramy dla sportu i kultury”. Podejmowano także szereg działań, które budowały wizerunek marki Lotto, jako tej, która zapewnia rozrywkę, pozwala spełniać marzenia, działa odpowiedzialnie społecznie oraz wspiera rozwój sportu i kultury.

Więcej nt. inicjatyw podejmowanych przez TS: https://www.totalizator.pl/firma/aktualnosci/raport-odpowiedzialnosci-spolecznej-za-lata-2017-2018

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu