Veikkaus naciska na rząd w sprawie weryfikacji wieku graczy i zniesienia limitów graczy

W Aktualności DNIA
- Updated

Fiński monopolista gier hazardowych, Veikkaus zwrócił się do fińskiego rządu o wprowadzenie obowiązkowej weryfikacji wieku graczy, chcących korzystać z automatów do gry.

Kontrole weryfikujące wiek graczy w punktach naziemnych mają stać się obowiązkowe w Finlandii od 2023 roku, jednakmonopolista wzywa rządzących do zmiany obecnej ustawy o loteriach już teraz, tak aby wprowadzić je z początkiem przyszłego roku. Operator zapowiada, że sam już od stycznia wprowadzi takie rozwiązanie w swoich salonach Feel Vegas i Pelaamo. „Chcemy stworzyć takie środowisko gier, w którym nawet ludzie mający problem z hazardem będą pod naszą opieką. Nieustannie wypracowujemy nowe rozwiązania, które służą ułatwianiu kontroli, a obowiązkowe uwierzytelnianie da nam wiele nowych możliwości w tym zakresie. Będziemy kontynuować prace nad ich wdrożeniem i dalszym rozwijaniem”, powiedział Jari Heino, wiceprezes ds. sprzedaży w Veikkaus.

Jak donosi portal Focus Gaming News, monopolista wezwał również rządzących do rozszerzenia do maksimum, tzw. „limitów strat” graczy, w związku ze stratami poniesionymi przez produkty iGaming’owe w wyniku pandemii. (O zaostrzonych przepisach w tej kwestii pisaliśmy tutaj: https://gamingbuzz.pl/finlandia-wporwadza-ostrzejsze-limity-finansowe-dla-grajacych). Miałyby one zostać podniesione od połowy przyszłego roku. Obecnie limity w grach online wynoszą 1000 € dziennie i 2000 € miesięcznie, chociaż z powodu pandemii koronawirusa zostały tymczasowo obniżone do wartości 500 € miesięcznie.

Operator zapowiedział jednocześnie, że zintensyfikuje redukcję automatów w swoich punktach, zobowiązując się do usunięcia aż 8 tysięcy sztuk do końca tego roku. Veikkaus w pierwszym półroczu odnotował 28% spadek przychodów r/r.

Zobacz też

Hiszpania. Oficjalny zakaz sponsoringu przez operatorów hazardowych

Hiszpańskie władze oficjalnie potwierdziły zastosowanie okresu przejściowego na wprowadzenie zakazu sponsorowania gier hazardowych w piłce nożnej. Organy z Półwyspu

Czytaj więcej...

Celebryci i znani sportowcy znikną z brytyjskich reklam hazardu

Brytyjski Komitet Praktyki Reklamowej (CAP) przygotowuje ustawę, która zakaże wykorzystywania osobistości ze świata sportu oraz innych celebrytów w reklamach

Czytaj więcej...

Grzywna dla Google za reklamy hazardu we Włoszech

Autorità per le Garanzie nelle Comunicazioni (AGCOM), włoski organ regulujący kwestie komunikacji w tym kraju, nałożył na Google grzywnę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu