W Szwecji spada liczba grających

W Aktualności DNIA
- Updated

Badanie przeprowadzone na zlecenie szwedzkiego urzędu ds. Hazardu (SGA) wskazuje, że w ostatnich miesiącach zaledwie 4% graczy grało online za pośrednictwem nielegalnych stron. To dobra wiadomość dla firm działających na rynku hazardowym legalnie. Gorsza jest taka, że Szwedzi grają mniej.

Z danych przekazanych opinii publicznej przez SGA wynika bowiem również, że ogólna liczba osób uprawiających hazard w Szwecji spadła w ubiegłym roku aż o 6%. Zlecona przez SGA ankieta została przeprowadzona przez szwedzką firmę marketingową Novus i wykazała ponadto, że ​​60% Szwedów grało na pieniądze w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. To mniej w porównaniu do 66% w 2018 r. i 70% w 2013 roku. W ramach badania przeprowadzono ogółem 1600 wywiadów z klientami grającymi za pośrednictwem Internetu.

Najpopularniejsza strona internetowa z grami hazardowymi w Szwecji to Svenska Spel. 63% ankietowanych, którzy potwierdzili, że grają w gry hazardowe stwierdziło, że grało tam w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Kolejnym najpopularniejszym szwedzkim operatorem jest ATG. 17% ankietowanych potwierdziło, że korzystało z tej witryny.

Bet365 okazała się trzecią witryną wśród respondentów, osiągając wynik 4%. Na kolejnych miejscach uplasowali się Unibet z 3% oraz Mr Green i Betsson z 1%.

W innym badaniu, przeprowadzonym na zlecenie szwedzkiego stowarzyszenia handlowego Sper, nieco ponad połowa uczestników (57,9%) stwierdziła, że ​​jest zadowolona z tego jak funkcjonuje tamtejsza branża hazardowa. To wzrost o 2,2% w stosunku do odpowiedzi respondentów na takie samo pytanie zadane w 2018 r. W tym badaniu wzięło udział 1500 osób.

W sumie 60,7% pytanych potwierdziło ogólne zaufanie do branży hazardowej w 2019 r., co stanowi wzrost o 0,2% w stosunku do danych z 2018 r. Przedstawiciele branży nie są zadowoleni z takiego wyniku.

Jenny Nilzon, dyrektor generalna Sper, skomentowała, że ​​liczby te pokazują, iż dalsze zwiększenie zaufania Szwedów do branży hazardowej wymaga czasu. Podkreśliła jednak przy tym, choć nie jest zadowolona z ogólnego wyniku, ​​pozytywnie ocenia nawet tę niewielką poprawę notowań branży. „Wiemy, że nasza reputacja nie jest trwała. Niestety nie poprawi jej publiczna debata, która dotyczy głównie problemów związanych z hazardem i kwestii agresywnego marketingu. Nasza branża traktuje te kwestie o wiele poważniej niż wcześniej. Jestem przekonana, że doprowadzi to do prawdziwej zmiany.”, dodałaNilzon.

Zobacz też

Hiszpania: koniec sponsoringu w piłce nożnej?

Rząd hiszpański zamierza zakazać sponsoringu firm z branży hazardowej na koszulkach piłkarskich. Rozwiązanie ma zostać wprowadzone w ramach nowych

Czytaj więcej...

European Lotteries publikuje raport z działalności za rok 2019

Po raz drugi w swej historii European Lotteries, organizacja zrzeszająca głownie europejskich operatorów loterii oraz ich dostawców, wydała raport

Czytaj więcej...

Betway ratuje krykieta w RPA

Znany operator internetowy, Betway zawarł umowę partnerską z Cricket South Africa (CSA) - organem zarządzającym i nadzorującym tę dyscyplinę

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu