What’s New? What’s Hot? What’s Not?

W Aktualności DNIA
- Updated
EL/WLA Marketing Seminar 2019

Pod powyższym hasłem odbyło się w Londynie zakończone niedawno seminarium marketingowe dla członków europejskiego i światowego stowarzyszenia loteryjnego – European Lotteries oraz World Lottery Association. Tegoroczna, dwudziesta już edycja tego wydarzenia, skupiła się na nowych trendach marketingowych. Mówcy, paneliści i uczestnicy próbowali wspólnie zdecydować, które z nich są krótkotrwałymi modami, a które na stałe zagoszczą w branży loteryjnej. Organizatorzy postawili na krótkie prelekcje ekspertów spoza branży oraz studia przypadków z kilku loterii, głównie z Europy i Ameryki Północnej.

EL/WLA Marketing Seminar 2019Gości przywitali wiceprezes firmy Camelot (operatora brytyjskiej Loterii Narodowej) – Richard Bateson, Hansjörg Höltkemeier – prezes European Lotteries oraz niedawno wybrana szefowa World Lottery Association – Rebecca Paul Hargrove. Całość z powodzeniem moderował zeszłoroczny key note speaker – Huib van Bockel, niezwiązany z branżą loteryjną ekspert w dziedzinie marketingu cyfrowego i mediów, autor książki „The Social Brand: Transform your brand to win in the social era”.

EL/WLA Marketing Seminar 2019Przedstawiciele obecnych na seminarium loterii podzielili się najważniejszymi doświadczeniami z ostatniego roku. Pierwszymgorącym tematem były zmiany w przepisach. Valerie Peano, Institutional Relations Counsel we włoskiej loterii Sisal, przedstawiła krajobraz po zmianach we włoskich regulacjach, które praktyczniez dnia na dzień zdelegalizowały większość, jeśli nie wszystkie formy reklamy gier hazardowych. Jej wystąpienie uzupełnili przedstawiciele kancelarii prawniczej Pharumlegal – Beata Guzik i Philippe Vlaemminck, którzy omówili zmiany w przepisach, które dotknęły w minionym roku wszystkich uczestników europejskiego rynku, skupiając się głównie na wymogach RODO. Blok tematyczny „How to Deal Successfully with Marketing Restrictions” zamknął Tommaso Di Giovanni z Philip Morris Interational, który opowiedział jak silnie ograniczona przepisami branża tytoniowa radzi sobie na rynkach międzynarodowych.

Kolejną sesję, mocno związaną z działaniami marketingowymi, rozpoczęło wystąpienie przedstawicielki loterii brytyjskiej, która zaprezentowała nową odsłonę architektury marki. Hayley Stringfellow – Head of Brand Marketing w Camelot UK opowiedziała o sukcesie spotu reklamowego „Fisherman” oraz całej kampanii reklamowej „Amazing Starts Here”.

EL/WLA Marketing Seminar 2019Bardzo interesujący materiał dotyczący działań marketingowych w obszarze digitalowym zaprezentowała Joan Hallinan – Senior Digital Marketing Manager w Camelot Global. Loteria irlandzka jest aktywna w obszarze digitalowym od 2014 roku i nie tylko systematycznie wprowadza sprawdzone na innych rynkach metody i techniki, ale przede wszystkim analizuje potrzeby swoich klientów i wprowadza innowacyjne rozwiązania, osiągając dzięki temu spektakularne efekty. Dużym sukcesem w minionym roku okazało się wprowadzenie do aplikacji mobilnej obsługi głosowej (voice assistant). Uruchomieniu nowej funkcjonalności towarzyszyła kampania „What does winning sound like?”

Wśród prezentujących nie zabrakło przedstawicieli wiodących dostawców, którzy jak co roku byli partnerami konferencji. Przedstawiciel Intralot, George Vassilaras, przygotował prezentację „Trends vs. Fads” dotyczącą aktualnych trendów w marketingu. Liga Magdalenoka-Keen z Scientific Games przekonywała o konieczności przejścia z nastawienia na produkt do skupienia się na potrzebach klientów („product-centric” vs. „customer-centric” approach). Reprezentantka IGT, Sharon Duncalf, omówiła konsekwencje jakie dla branży hazardowej może mieć zdobycie hegemoni w świecie cyfrowym przez przedsiębiorstwa z grup BATs (Baidu, Alibaba, Tencent) oraz podejmowane przez nich próby zdominowania dotychczasowych gigantów – FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix and Google).

Konferencja „EL/WLA Marketing Seminar” odbywa się od 20 lat. Podobnie jak ICE ma ona miejsce co roku w pierwszym tygodniu lutego w Londynie.

Tekst i fotografie Ewa Ulicz, IGT Poland

Zobacz też

W połowie czerwca w pełni ruszy brytyjska machina bukmacherska

Operatorzy zakładów bukmacherskich oraz salonów gier w Wielkiej Brytanii, otrzymali od rządu zielone światło na wznowienie działalności z dniem

Czytaj więcej...

Charytatywna loteria w Wielkiej Brytanii

Lottoland przekaże darowizny na rzecz czterech organizacji charytatywnych, w tym Brytyjskiego Czerwonego Krzyża.Firma zaprezentowała pierwszą w swoim rodzaju brytyjską

Czytaj więcej...

MGA bada wpływ Covid-19 na sektor gier

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Malta Gaming Authority (MGA), licencjonowani na Malcie operatorzy zakładów sportowych stoją w obliczu 40%

Czytaj więcej...

Mobile Sliding Menu